Ladda ner torrents via 3G/4G

Diskussion i 'Allmänt' startad av anonymusbosch, 29 jan 2013.

1. anonymusbosch

anonymusbosch Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Vet inte om flera har samma problem men jag har en surfplatta, Galaxy Note 10.1, har abonnemang med fri surf och grejen är den att jag skulle vilja kunna använda min surfplatta för att ladda ner torrents via ex. uTorrent men lyckas ej via 3G. Har bockat ur så att den inte är begränsad till endast WiFi och har även testat en annan torrent-klient, har också tillåtit okända källor (vet inte om det har betydelse, men ändå) men det går ändå inte att ladda ner. Wifi fungerar fint men jag vill ha möjligheten att göra det även när jag är ute på fri fot så att säga.

Tips? :)

2. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Är det bara torrents som inte går att ladda ner, eller är all surf omöjlig vid 3G/4G? Om ingen surf funkar har du troligtvis inga/fel APN-inställningar.

anonymusbosch gillar detta.
  3. anonymusbosch

anonymusbosch Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, alltså, surfa som vanligt i telefonen via 3G går ju helt okej, det är just att ladda ner som inte fungerar. Men som sagt så går det på WiFi.

Kan det vara någon begränsning hos min operatör som blockerar den här typen av trafik via 3G eller vad kan det bero på?

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 401
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vilken operatör har du? Vilket program använder du i telefonen för torrents? Har du testat att byta port för appen?

5. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Många operatörer blockerar fildelning, t.ex. Halebop. För det mesta funkar det ändå, men du kan ju ha otur.
    Vet tyvärr inte om det går att komma runt begränsningen, kanske med en VPN-tunnel?

6. futureon

futureon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8
    Tror inte att operatörerna blockerar några protokoll men däremot ligger de flesta användare bakom brandvägg som standard på sina APN. Detta bl.a för att ingen skall kunna generera trafik ifrån internet för de som inte har flatrate.

Dock känns det som du borde kunna åtminstone ladda ner. All trafik som originerar utifrån internet kommer inte in. Men trafik som du själv startar "innifrån" skall komma tillbaka.

Skulle det vara att de blockerar så löser du det som tidigare nämts med ett VPN.

Last edited: 15 feb 2013