Problem: Ladda upp batteriet

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av rajjejosefsson, 9 april 2012.

1. rajjejosefsson

rajjejosefsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Märkt nu två gånger när ja ska ladda upp batteriet, att det inte laddas upp fast det står att den håller på och laddar.

Vad är felet eller är den totalt sönder....

Installerade om telefonen å plösligt var det full laddat...... vad är felet....?

Last edited: 9 april 2012
  2. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Läste detta i forumstråden "bra batteritid eller inte"

3. rajjejosefsson

rajjejosefsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu när den är fullladdad så ändras inte mätaren.....då den visar annat i "ström" i inställningar.

4. PiZZaMaN

PiZZaMaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har oxå problem med laddningen på min HOX.
    Första gången jag märkte det var första natten jag skulle ladda den. La mig i sängen och lekte med telefonen och fick batterivarning (10 eller 15%?) satte då i laddaren jag har vid sängen (svor lite över placeringen av laddkontakten, visste om det vid köp men undertill hade varit bättre för mig) och fortsatte att leka lite med laddaren i för att sen sova.
    När jag vaknade ca 7 timmar senare hade den bara kommit upp till 22%, tänkte då att antingen måste jag glömt att ladda den eller så har sladden åkt ut men så var det inte.
    Kan tillägga att det är en laddare från Biltema som bara laddar med UBS-laddning då det varit tillräckligt under natten på min HTC Desire.
    Har testat lite med en SE laddare som lämnar 550mA samt laddaren till Desire som lämnar 1A.

Håller på att testa originalladdaren nu. Batteriet var på 30-31%, satte på laddningen kl 13, satte timer på en timma på telefonen så får man se hur många procent den står på kl 14.

Telefonen var fulladdad kl 03 i natt när jag la mig. lekte i sängen med den och sov när det var ca 80% kvar utan att sätta i laddaren. När jag vakade hade det inte gått åt något batteri alls...något skumt är det.

Kan tillägga att min Desire ska in till Anovo för reparation. Den stänger av sig själv när den kommer ned under ~20%. Var inne nyss för bla det feler och glapp skärm och dom bytte "mainboard (OLED) bravoM101" står det. Fick tillbaka den med nytt IMEI nr och ny installerad dock hade var problemet med 20% kvar. Sambon har en Desire utan det problemet. Testat hennes batteri men problemet är kvar.
    Känns som HTC inte har koll på batteridelen el så har jag otur.
    Har öven problem att det tar över 30sek att ladda skrivbordet på HOXen när man surfat mm men det blir en annan tråd.

EDIT: Efter en timme på laddning är batteriet 2% mindre än innan :( 29% nu. Bara att felanmäla som DOA antar jag. Den verkar dock ladda bäst när den är kopplad som diskenhet till datorn..skumt är bara förnamnet.

Last edited: 9 april 2012
  5. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag har märkt det ni pratar om när jag laddat med usbförlängning. Har alltid kunnat köra det med tidigare telefoner men verkar som den inte får tillräckligt med kräm. Lite dumt då jag inte har ström nära sängen men får väl fixa en vanlig förlängningskabel istället. Förövrigt är standbytiden sinnes. Är på 29 timmar nu och 60% batteri. Har kört skärm på i en timme nu sen jag vaknade.