Har oxå problem med laddningen på min HOX.
Första gången jag märkte det var första natten jag skulle ladda den. La mig i sängen och lekte med telefonen och fick batterivarning (10 eller 15%?) satte då i laddaren jag har vid sängen (svor lite över placeringen av laddkontakten, visste om det vid köp men undertill hade varit bättre för mig) och fortsatte att leka lite med laddaren i för att sen sova.
När jag vaknade ca 7 timmar senare hade den bara kommit upp till 22%, tänkte då att antingen måste jag glömt att ladda den eller så har sladden åkt ut men så var det inte.
Kan tillägga att det är en laddare från Biltema som bara laddar med UBS-laddning då det varit tillräckligt under natten på min HTC Desire.
Har testat lite med en SE laddare som lämnar 550mA samt laddaren till Desire som lämnar 1A.
Håller på att testa originalladdaren nu. Batteriet var på 30-31%, satte på laddningen kl 13, satte timer på en timma på telefonen så får man se hur många procent den står på kl 14.
Telefonen var fulladdad kl 03 i natt när jag la mig. lekte i sängen med den och sov när det var ca 80% kvar utan att sätta i laddaren. När jag vakade hade det inte gått åt något batteri alls...något skumt är det.
Kan tillägga att min Desire ska in till Anovo för reparation. Den stänger av sig själv när den kommer ned under ~20%. Var inne nyss för bla det feler och glapp skärm och dom bytte "mainboard (OLED) bravoM101" står det. Fick tillbaka den med nytt IMEI nr och ny installerad dock hade var problemet med 20% kvar. Sambon har en Desire utan det problemet. Testat hennes batteri men problemet är kvar.
Känns som HTC inte har koll på batteridelen el så har jag otur.
Har öven problem att det tar över 30sek att ladda skrivbordet på HOXen när man surfat mm men det blir en annan tråd.
EDIT: Efter en timme på laddning är batteriet 2% mindre än innan
29% nu. Bara att felanmäla som DOA antar jag. Den verkar dock ladda bäst när den är kopplad som diskenhet till datorn..skumt är bara förnamnet.
Last edited: 9 april 2012