Ladda upp bilder till phpbb?

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av stavasknall, 24 jul 2011.

1. stavasknall

stavasknall Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Ny här, my bad om jag gör något fel med denna tråd, men skulle vilja ha lite tips eller hjälp på följande:

Jag driver ett phpbb forum och jag skulle vilja ha en app eller en lösning som gör det möjligt att användare enkelt kan ladda upp bilder till forumet.
    Alltså, nåt i stil med facebooks funktion där man har möjlighet att ladda upp direkt genom att klicka på brevet när man tagit en bild (SE X10).

Grunden är förstås att det måste vara enkelt för användarna och kostnadsfritt (förutom datatrafik el dyl då).
    Tapatalk går bort av andra anledningar.

Har funderat på nån lösning genom att använda typ flickr som brygga och sedan hämta hem bilderna, men det blir inte optimalt direkt och lite krångligt att få till.

Tack på förhand!

2. Senap

Senap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har gjort något liknande en gång, jag skickade data (text, bilder osv) från mitt egna Windows-program till min webbserver där ett php-skript tog emot datan och gjorde något lämpligt med det.

Man kan göra samma sak i Android, göra en "HTTP post" som laddar upp bilden till servern och sedan har du ett skript i php eller annat språk som tar emot bilden och lägger till den i forumet (phpbb körs på en databas, så det är "bara" att manipulera den på rätt sätt)