Ladda upp till Instant Upload från Picasa?

Diskussion i 'Off Topic' startad av PatricF, 19 aug 2012.

  1. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Jag har haft mitt google-konto sedan jag köpte min Nexus One när den kom ut. Så fort Google+ kom så satt jag igång Instant Upload och har rejält med bilder där. Nu har jag skapat ett nytt google-konto med en privat domän som jag tänker köra med i telefonen och vill såklart inte bli av med alla bilder som ligger på mitt gamla Google+ konto.

    Jag testade Google Takeout, där ska gå att flytta över sin gamla profil till ett nytt konto men tar 7 dagar innan det på börjas. Jag gjorde det för 4 veckor sedan och det har fortfarande inte hänt något.
    Jag har laddat hem mina Picasa album via Takeout och har alla mina Instant Upload foto på datorn nu. Så jag undrar om det går att importera foto från datorn till sin Instant Upload via Picasa eller liknande?

    Jag har aldrig använt Picasa förr och jag tycker det är riktigt oanvändarvänligt om man aldrig har använt det förr. Jag har loggat in på mitt Google-konto men jag kan ändå inte se några bilder över huvudtaget som jag har på kontot.

    Går detta att göra utan att behöva importera alla foto till telefonen och låta den ladda upp flera gig med bilder där ifrån?