Problem: Laddar dåligt, blir varm

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av hoxjävel, 5 mars 2013.

1. hoxjävel

hoxjävel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Androidversion: 4.1.1
    Prog.varunummer: 3.14.401.31

Brukar använda min lur som modem till datorn, och då brukar den ju laddas samtidigt via USB:n. Sedan någon vecka suger den snarare ström när den är kopplad till USB, i skrivande stund -138mA enligt Battery monitor widget (det enda synliga jag har igång är usb-tethering). Luren är också allmänt laggig sedan en tid tillbaka, "tänker efter" ibland vid textinmatning som exempel. Om jag har den kopplad till vanliga laddaren i vägguttag har jag tidigare kunnat sitta och surfa samtidigt (firefox), spela lite spel och sånt, och luren har ändå laddat. Nu blir den tokvarm vid sådan aktivitet, igår började lampan blinka mellan rött och grönt, vet inte vad det betydde men antar överhettning?

Som okunnig misstänker jag att något hänt med batteriet, eller att jag fått in något skumt i luren som ligger och drar ström. Vet att ibland när jag pillat lite i nån app så har det helt plötsligt stått "installation complete", utan att jag haft en aning om vad fan som installerats på luren. Har inte auto-update på någon app vad jag vet. Så vad f-n är det den installerar utan min vetskap??

Finns det någon bra app som kan upptäcka eventuella program som lurar i bakgrunden, likt hijack-this på datorn? Har Avast installerat men behöver nog något som går mer på djupet?

EDIT: Undrar även angående "App-lagring" under "Lagring", där är 5,05gig av 6,76 gig upptaget, hur fasen kan det vara det, har bara en handfull med appar installerade? Eller ligger systemet och alla systemuppdateringar där också?

Tacksam for any help!

Last edited: 5 mars 2013
  2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER