Laddar ej från Market och svajar i Spotify

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Thundercat, 25 okt 2010.

1. Thundercat

Thundercat Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha, då har man ytterligare ett skönt problem efter en uppdatering.

Satt igår och försökte hämta hem appar som jag tappat bort vid uppdateringen. Jag kunde i Market se att dom höll på med hämtning, men det bara snurrade så fint på de blåvita linjerna men inget hände. Efter typ flera timmar var en app nerladdad och installerad. Försökte flera gånger att avbryta de övriga och sedan försöka igen, men utan resultat. Kollar jag idag så ser det likadant ut, trots att det sent igår kväll stod att all data var hämtad (alltså typ 147kb/147kb). För att förvilla ännu mer så hade frugan samma problem på sin.
    Vi var på olika platser vid flera tillfällen under dagen plus att vi försökte ta det via vårt hemnätverk. Ingen lycka alls.
    Det verkar dock som att den laddar ner mailen (gmail) som den skall, plus att man kan surfa och även se på typ svtplay utan problem.
    Ett nytt problem är också att Spotify svajar mellan online och offline, det blinkar till grönt (online) så fort man ser att den skickar något via 3G. Har ställt både WiFi och 3G så den skall vara online hela tiden. Men den vill ändå hoppa fram och tillbaka och därmed så kan jag bara lyssna på offlinelistor. Vad kan det vara? Hänger det ihop med Market-problemet?
    Jag har aldrig haft ett enda problem med min X10 innan jag gjorde uppdateringen i helgen, så vad är det som händer?:ehm:

2. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Inställningar>hantera program>market>avinstallera uppdateringar

3. kanske

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Så fixar du market ;)

4. Thundercat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ju helt underbart, älskar alla kunniga människor på detta forum.:)
    Gjorde iofs det där innan senaste uppdateringen, så hade jag kopplat in hjärnan hade jag kunnat lista ut det själv;).
    Men hur kan detta hänga ihop med att det svajar i Spotify? (vilket det tydligen gjorde då det är online hela tiden nu)

5. kanske

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Ingen orsak ;)

6. Thundercat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får omformulera mig lite:cry:.
    Det har inte löst sig med Spotify, inte heller med t.ex SVTPlay. Man kan surfa runt på olika sidor, men skall man se på film så laddar den bara hela tiden. Spotify går i online/offline hela tiden, ett jädrans blinkande.
    Om man skall beskriv en känsla så känns det som att 3G inte riktigt får fast kontakt. Jag har nu testat på flera olika platser och det är samma fel.

Jag som tidigare älskade min X10 börjar nu tvivla efter helgens alla problem. Den har ju funkat felfritt i flera månader innan.:(

7. vosjjn

vosjjn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hade samma problem som dig. av,på,av,på...
    jag ominstallerade hela spotify + market, fast då i omvänd ordning.
    Det löste alla mina problem för stunden.

8. Thundercat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dvs att du installerade Spotify före Market? Var hämtade du Spotify då? På deras egen hemsida?

9. kanske

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Ominstallera Spotify :)

10. Anders66

Anders66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Prova Market.

11. Slappy

Slappy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Så bara för att spotify krånglar vilket troligen har med programvaran att göra så hittar du nu tvivel till om du gjorde ett bra köp med din x10a? O.o

12. Thundercat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, det är naturligtvis inte bara det:ehm:. Men att rabbla alla fel som jag drabbats av sedan helgen efter en uppdatering orkar jag inte.

Jag ominstallerade Spotify igår och över mitt WiFi funkade det. SVT Play funkade imorse över 3G, har inte testat Spotify än.

13. fredolf

fredolf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Rensa cachen så fungerar markets utmärkt igen, behövde INTE avinstallera diverse uppdateringar som folk skrivit ovan. Gällande Spotify, ta ner den nyaste som finns på market. Jag hade en buggig verision av spotify som tog bort mina offlinelists etc.