Hej! Idag slutade min transformer helt plötsligt att ladda?! Inte med laddaren eller via usb i datorn! Har uppdaterat till ICS och gjort en återställning. Vad kan man göra?
Hade ett liknande problem, min docka laddade inte. Det tog typ 4 dagar sen funkade det igen. Så ge inte upp direkt. Annars är det väl bara att skicka in på lagning
Har faktiskt ett skumt problem jag med, så fort ICS installerades så funkar knappt min USB sladd, den glappar rätt ordentligt. Har beställt ny kabel från dealextreme (runt 70kr) och väntar på att få hem kabeln för att testa den.
Sen igår har jag gjort ett litet test för att kolla ifall min TF får några SoD's (Sleep of Deaths) och den hade klarat sig över natten. Dock för att inte riskera att det skulle hända så att att den slutar ladda hade jag laddkabeln i i tangentbordsdockan utifall att. När jag gick upp så kollade jag hur den verkade samt startade även om plattan för att få ny fräsch statistik från CPU Spy (vill se ifall den somnar som den ska). Döm om min förvåning när jag upptäcker att dockans batteri är fulladdat men plattan har dragit ur sitt batteri ner till 88%... verkligen underligt att dockans batteri inte fick nån info om att börja ladda plattan... Jag har Wifi på att stängas av när jag stänger locket (vill kolla med CPU Spy om den somnar). Jag misstänker att Sod'sen och laddningen beror på samma bugg....
Jag får numera koppla isär enheterna innan jag lägger mig eftersom plattan verkar ladda upp dockan istället för tvärtom när den ligger i deep sleep... skumt som fan är det...
Känns som vi behöver en uppdatering till tangentbords dockan :/ Och det visade sig att min kabel glappade, så det var inte ics relaterat.