LADDARE BÖRJADE RYKA?!

Diskussion i 'Desire HD' startad av SneakyNazgul, 28 jan 2013.

1. SneakyNazgul

SneakyNazgul Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som det står i rubriken, så började alltså min laddare till min Desire HD att ryka. Jag satt vid datorn och skulle ladda mobilen genom USB-porten. Hade laddaren ikopplad i dryga fem sekunder innan jag märkte att det började lukta bränt! Såg då att det kom rök ut ena änden av laddaren! Jag hade inte hunnit sätta i mobilen i laddaren än vilket var tur, för när jag drog ur laddaren ifrån USB-porten så höll jag runt metallen i andra änden av laddaren och den var VÄLDIGT varm och nu 30 minuter efter "olyckan" så har jag ett brännmärke i handen och laddaren är toast. Testat att sätta i andra tillbehör i samma USB-port för att kolla om det kanske var själva porten som var konstig men allt annat funkar som det ska, alltså var det väl bara fel med laddaren.. har detta hänt någon annan? Eller är det bara mig?:neutral:

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Var det alltså USB-sladden som började ryka? O.o

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

3. SneakyNazgul

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jajemen! Laddade den som sagt genom USB-sladd till datorn, och det var själva sladden som började ryka!

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Oj, det verkar ju vara lite som det problem vissa har haft med iPhone 4-laddare: https://discussions.apple.com/thread/3456875?start=0&tstart=0

Alltså är det väl inte så konstigt. Är det någon plast som smält eller så? Vilken ände var det som började ryka?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

5. SneakyNazgul

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var inte änden som satt i själva USB-porten, utan det var den änden som du kopplar in i mobilen helt enkelt. Jag hann märka det så pass fort så hann det inte smälta så mycket, men jovisst är det lite smält. Till skillnad från länken, där det tog en hel natt innan dom märkte det :o