Problem: Laddare hänger telefonen?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av nineteenfortyfive, 8 okt 2012.

1. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Köpte ngn. billig laddare från 24.se för 69:- Visserligen laddar den telefonen men när laddaren är inkopplad vägrar skärmen svara? Hela telefonen mer eller mindre låser sig? Så fort jag kopplar ur laddaren så funkar allt normalt? Ska jag vara orolig eller är det bara å köra?

2. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Största problemet med S2:an är ju dess känsliga USB-kontakt, så jag skulle nog vara försiktig om det är risk för att förstöra den...

3. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jo kontakten är ju redan mupp, glappar å sådär... Men såhär beter sig inte telefonen med originalladdare.

4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hmm... Detta problem vill jag minnas från antingen min förra Nokia N97 eller så var det faktiskt min Galaxy S2... Minns ej, hur som helst så svarade skärmen ej när man använde nån billig kina-laddare, så att det är nånting som är muppigt med dem! ;)

Kolla bara vad Crapple gjorde med sin nya kontakt, de har satt en elektroniskt chip på själva USB-kontakten så att kina-kopior inte skall funka, hehe! :P

brobjo gillar detta.
  5. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Köpte en billi från Hongkong och telefonen går knappt att använda.allt blir segt.
    Samma när ja testade i tjejens htc..kan mycket väl vara laddaren som är dålig

6. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Det är något jag också upplevt med laddare, dock de som jag köpt från eBay. Det har något med elsystem att göra, för en vanlig svensk laddare, kan vid användning i Asien ge samma effekt. Köp en ny, bättre, dyrare laddare. Bara inte The Phone Houses, den är skräp.