Laddare

Diskussion i 'Desire HD' startad av NalleN, 14 nov 2010.

1. NalleN

NalleN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Undrar om nån vet om man kan använda befintlig laddare som man har till SE Vivaz eller Nokia E52.
    Det är micro USB på dem så dem passar.
    Har hört att HTCs laddare har intelligent avstängning när batteriet är laddad.
    Det har inte dem övriga laddare misstänker jag.

2. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vad man kan tänka på när det gäller laddare (vet ej om det bara e min) är att sladden till 12v (billaddaren,orginal) inte gick och andvända för att koppla upp sig mot datorn, ,den går bara och ladda med (230v,12v eller usb)

3. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Borde inte vara några problem tror jag. Jag och tjejen brukar använda varandras laddare lite då och då. Hon har en SE X10 Mini och det är inga problem. Kolla bara så att volt-talet är samma och INTE över det som står på din htc laddare.

4. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Tror billaddarens kabel är lite speciell, då den känner av om man ansluter den, min telefon ska dra på Bilpanelen när jag kopplar i billaddaren, men det händer ingenting.. så gissar på att det är för att jag inte använder originalkablage.

5. slayer666

slayer666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Som jag har fattat det så är det viktigt att laddaren klarar att lämna rätt ström till telefonen. Till min gamla TP2 behövde jag en laddare som hade en strömbegränsning på 2A för att kunna spela musik och köra navigation samtidigt som jag laddade batteriet. En standard laddare brukar kunna lämna 1A. HTC har givetvis både 1A och 2A laddare och för att göra saken lättare så har de samma artikelnummer ;)

Köp i butik där ni kan läsa på laddaren vad den har för strömbegränsning.

Det som drar igång bilpanelen är att pin4 i kabeln är kortsluten med pin5 (Jord). Jag kör själv med HTC's gamla laddare till Touch Pro 2. Skaffade bara en mini till micro adapter. I den adaptern fanns det dock bara trådar draget för att kunna ladda (pin1 och pin5). För att kunna använda adaptern med datorn och mounta DHD måste även pin2 och pin3 vara dragna. Länk till adaptern: http://cgi.ebay.co.uk/MINI-USB-MICR...UK_Mobiles_Accessories_RL&hash=item4aa56cfbf1
    OBS. Kan man inte löda, ska man INTE ge sig på detta. Modningen av adaptern är inte på något sätt avancerad, men det är rätt så lite utrymme mellan pins på kontakterna.

6. Pliind

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Man tackar för att du la ner tid på att förklara det grundligare :D behövde du verkligen 2A? 1.2A har gått svinbra med både min Desire och Desire HD. Eller får telefonen för lite kräm när man kör musik+gps?

7. slayer666

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nja, jag kanske inte behövde 2A, men Xperia X1 laddaren räckte inte till iaf. Kommer inte ihåg vad den levererade i Ampere. Men när jag köpte HTC laddaren så fanns det inte 1.2A laddare, bara 1A och 2A.

Det är just när man kör musik + naviation som en laddare av lägre strömstyrka inte klarar av att försörja och ladda samtidigt. Min touch pro 2 slutade helt enkelt att ladda och jag blev ganska paff när jag kommit fram till min destination och såg att batteriet var i det närmsta slut.

Kan tillägga att telefonen (TP2) blev väldigt varm och lysdioderna blinkade grön/röd.

8. Pliind

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Hmm låter inte så friskt :P men min 1.2A laddare fungerar utan problem iaf :)
    http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=91623&path=97000000,119000000,149500000,156000000

Inte exakt den som är på bilden utan en likvärdig som har ersatt ovanstående!

9. slayer666

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

10. Pliind

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Absolut inte :) kan aldrig ha för mycket ampere ^^

11. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

All laddningskontroll sitter inte i laddaren, isf skulle man inte kunna använda
    andra laddare än original och inte heller ladda via usb.

12. Pliind

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Nu snackar vi om det som får telefonen att känna av att det sitter en 12V laddare i telefonen.