Laddaren funkar inte?

Diskussion i 'iPhone 15-serien (2023)' startad av Fusion, 3 jan 2024.

1. Fusion

Fusion Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Hej, vaknade upp till att min 15PM inte laddar överhuvudtaget, jag har testat två olika laddare med samma kabel funkar inte, man hör plinget men sen slutar den att ladda. Testade min mammas gamla Samsung S8 laddare och den funkar, gick ner och hämtade min USB-A till USB-C från bilen då den inte har USB C överhuvudtaget, pluggade in den i min gamla apple watch laddare och den funkar att ladda med.

Min polare som har 15PM också och köpte den samtidigt som mig, testade hans laddare gick inte heller att ladda mobilen, men testade min "trasiga" laddare i hans telefon och funkade att få ladd i utan problem. Enda som funkar nu är kabeln från bilen att ladda atm. Har ni nån lösning eller behöver jag ta den till Apple?

2. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Låter som ett ärende för Apple.

Jag har märkt att Apple (liksom de flesta amerikanska bolag) saknar förståelse för 240 Volt/50 Hz system (själva kör de 120 Volt/60 Hz) och att de därför tillverkar ganska usla laddare.

Jag ger dig två exempel:
    På den tiden som S-märkning var obligatoriskt (en märkning som jag saknar) så fick amerikanska produkter inte godkänt förrän efter ett antal försök, de var helt enkelt för osäkra i sin konstruktion (jag hade en kompis som arbetade på Semko som berättade detta).

Min syster skulle sänka bort två äldre iPads och försökte ladda den med Apple original-laddare, laddarna blev varma men gav ingen som helst laddning (vilket tyder på en farlig konstruktion), jag rekommenderade henne att testa med Samsung-laddare och då var det inga problem att ladda...

3. MultiMan

MultiMan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Apples laddare är undersökta och testade som mycket bra konstruerade och med högsta säkerhet, samt genomgående med högkvalitetskomponenter.

Har ingen aning om var @Heleg@Heleg får ifrån att Apples laddare skulle vara usla, då det är väldigt långt från verkligheten idag. Hur det var för 15 år sedan vet jag inte.

Anekdotiska slutsatser och ofullständiga felsökningar säger inte så mycket.

Edit: Som alltid numera med lösa laddkablar: Det kan vara fel på både kabel och/eller laddare, när fel på telefonen uteslutits. Därför måste man testa olika kombinationer och alltid undvika noname skräpkablar.

niclasc och jimel gillar detta.
  4. Fusion

Fusion Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Nu vet jag inte om du läste hela inlägget, min laddare som inte funkar till min telefon helt plötsligt funkar prima på min kompis 15 Pro max

5. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 343

MINA ENHETER

Fungerar det att ladda trådlöst?
    En kompis fick samma problem för ett tag sen, en omstart räckte för honom.
    Jag hade samma problem en gång och krävde återställning.

Annars får du skapa ett serviceärende där du köpte den/hos Apple.

Kristy gillar detta.
  6. Fusion

Fusion Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Trådlös funkade, var inne hos Mstore nu för en stund sen och han körde på en trådlös laddare knappt en minut och sa att det procenten ökade inte. Tog ca 3H att ladda upp från 4% till 66% med gamla iphone laddare med USB-A till USB-C. Så dom tog mot mobilen nu. Efter jag hade googlat lite så var det fler som hade exakt samma problem.

Kristy gillar detta.