Fråga: Laddas den inte när den är avstängd?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Scream112, 6 jun 2012.

1. Scream112

Scream112 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lät den ligga avstängd, så som den kom ur kartongen, med laddaren i över natten. Men när jag nu sen startar upp den, drar ur laddaren, så är det lika låg batterinivå som när jag tog upp den ur sin kartong? Nu provar jag ladda den med den igång.

Har dock ej ännu angett pinkod och börjat använda telefonen med mitt nya simkort.

PS: Någon som också kan säga smidigaste sättet att föra över sina kontakter från en LG till HTC? Tyvärr inte microsim i min LG så kan inte föra över via simkortet :/

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

synca via google månne?

3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
  4. pki

pki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 9 Pro XL
    Platta:
    Samsung Tab S10+
  5. Scream112

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det står aldrig att det är fullt. det jag menar ju :P kan det bero på att jag inte låst upp simkortet ännu och således inte gått förbi "ange pinkod" skärmen?

Skall se vad som händer när jag gör det nu om en stund. För laddas bör den ju kunna göra. legat sedan igår och ändå visar batteri-ikonen lika lite batteri som när jag packade upp den. Är inte det konstigt?

6. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jo läste igenom igen vad du skrev. Pröva att ha den påslagen och ange din pin-kod. Du kan ange din pin-kod och t.om. använda den medans den laddar.

Tråkiga är ju att om batteriet är trasigt så måste man byta telefon numera också ju...

7. Scream112

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skall dela med mig av vad som skett :)

När jag nu dragit igång den, och även uppdaterat mjukvaran, så verkar batteri-indikatorn fungera! Skall se hur den agerar när jag ansluter laddaren inatt när jag skall sova. Hoppas den då skall laddas utan problem!

Gällande flytt av kontakter, så föreslog HTC snällt att jag kunde göra detta via Bluetooth, som ett steg i installationsguiden när man för första gången börjar använda mobilen. Sagt och gjort, så sög den över alla kontakter ifrån min tidigare LG telefon :D grymt smidigt.

nu återstår att aktivera mitt microsim, ta klivet helt till att börja använda HOXen som min "huvudmobil" och lämna sketna LG bakom sig :P