Laddas inte över 95%

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av xclusiv8, 9 jun 2011.

1. xclusiv8

xclusiv8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Fick min Nexus S idag som jag köpte under den där fin fina kampanjen. Telefonen är underbar och allt men jag har märkt att den inte laddar längre än 95% Den laddas "fullt" men när jag går in på om telefon och status så går den inte över 95% utan är fast där. Ska det vara såhär eller är batteriet dåligt?

Tackar.

2. dobber81

dobber81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Finns en hel del trådar om det båda här och på xda. Det snabba svaret är: Nej det är inte fel på batteriet.

3. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Laddade upp till 99% idag...

4. Woolf

Woolf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hm fick ju min med idag, för mig stod det charged. Kollade en stund senare så var det 99%

5. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Var på tal senast igår i denna tråd. :)

6. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Kan folk lära sig söka? Det är en säkerhetsgrej så att du inte ska kunna förstöra batteriet.

7. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Lånar tråden lite. Jag köpte också min från CDON.com med den fina rabattkoden. Dock tycker jag att batteriet går ner jävligt fort och när man laddar det så tar det en J*vla tid innan det ens kommer upp till 90%, hade den i laddaren över natten och hade 90% dock inte så jätte märkvärdigt med tanke på informationen från er andra i tråden.
    MEN har jag den i laddaren under hela dagen och kollar lite då och då så har den inte rört sig alls ibland.

På min Desire HD så laddar den sig till 100% på en timme i väggen och nu min Nexus S verkar helt värdelös på att ladda.
    Jag vet att det kan ta några laddningar innan batteriet presterar till max men så här slö laddning har jag aldrig varit med om..

Är det några andra som har samma problem?

För övrigt har jag stort sätt bara 3G igång och stängt av alla syncningar osv. och det är displayen som drar mest, men batteriet sjunker märkbart när den bara ligger på bordet t.ex..

EDIT:

Hade runt 90% vid klockan 7 imorse och nu halv 11 så har jag 69% kvar, alltså efter 3.5h så har det gått ner riktigt fort.. har stängt av 3G nu med.
    Kör CM7
    Baseband: I9023XXKD1

Last edited: 10 jun 2011
  8. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

När den legat oanvänd sådär, kolla vad som förbrukat i inställningar, appar, batteriförbrukning!

För 90%buggen kan du testa att nollställa battery stats i Clockwork-recovery

9. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Ja, -21 % på 3,5 h låter inte något vidare. Om inte annat borde CM7 leda till en något bättre batteritid. Nu kör jag dessutom inte CM7, utan har bara rootat original-ROM:en, och även då har jag en avsevärt bättre batteritid än din nuvarande. 2.3.4 förbättrade den något markant i mitt fall.

10. calanbalan

calanbalan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det var Latitude som spökade för mig, mycket bättre batteritid nu. Oavsett vilket dock, om batteriet inte går att ladda till mer än 95% eller whatever (min brukar stanna på 97%) då ska det ju stå 100% när den är färdig. Skiter väl i hur mycket teoretisk kapacitet som finns, kan jag inte utnyttja den så är det ju helt ointressant. Jag vill att det skall stå 100% när jag inte behöver ladda mer, allt annat är ju helt puckat oavsett anledning.

11. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Nexus S är bra rolig den... Under natten, mellan 24-06:30, så låg den fint under kudden som alltid. Apn off och 0% displaystyrka, wifi-policy 15 min. Och när jag vaknade, 68%, den var på... 91% när jag la undan den... kollar batteriförbrukning : "Operativsystemet Android -32%" typ... inte mykcet att göra åt, snabbladdning innan jobbet... lite störande faktiskt...

Funderar på att sova med flygplansläge hädanefter.

12. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Batteriet har blivit lite bättre nu! Dock så sjunker det ner från 97% till under 90% på mindre än en timme om den inte ens anväds, sen håller batteriet i sig. Tycker dock det laddas Riktigt segt..

Är det fler än jag som tycker batteriet laddas segare än andra telefoner?

13. xclusiv8

xclusiv8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jo att ladda den tar tid. Tror det har att göra med samsungs laddare. De är inte lika kraftfulla som andras.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

14. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Laddaren ligger på 700mA, batteriet på 1500mAh. En full laddning tar således ca två timmar, någonting annat är boooogous :)