Laddas mina hörlurar trots att lampan ej tänds?

Diskussion i 'Hörlurar' startad av N6290, 28 jan 2021.

1. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 011

MINA ENHETER

Jag har ett par hörlurar, köpta för en månad sedan. De funkar perfekt.
    Roxcore Avenue Active Trådlösa hörlurar - Sporthörlurar

När jag stoppar i sladden för att ladda, så tänds en röd lampa efter några sekunder och jag vet att de laddar. Men, det konstiga är att vissa gånger när jag trycker i sladden, så tänds aldrig lampan trots att jag väntar en stund. Vet helt säkert att sladden är isatt ordentligt. Det jag får göra är att dra ur sladden och sätta i på nytt, det har alltid löst problemet - lampan tänds och de laddas den gången iaf.
    Felet är lite märkligt, då sladden som sagt sitter i ordentligt. Borde inte handla om glapp i sladden eller liknande. Känns nästan som något elektroniskt fel, att hörlurarna missar vad de ska göra när impulsen om strömtillförsel kommer.

Min fråga:
    Vad kan detta bero på? Om inte glapp/sladd ej isatt.
    Tror ni att hörlurarna laddar ändå, trots att den röda lampan ej lyser? Eller måste jag göra om det och få lampan att lysa, för att de ska laddas? Egentligen ingen fråga av vikt, jag har inget emot att sätta i sladden på nytt, men vore bra att veta. Får experimentera framöver om ingen har något bra svar.
    Om man tänker gammaldags tekniskt så borde det räcka att det är en sluten krets för att de ska börja ladda, och en sluten krets kan det i teorin vara när jag satt i sladden - även om lampan ej tänds. Eller hur tänker ni?