Laddning #2

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Shaun, 11 maj 2011.

1. Shaun

Shaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det fler än jag som har bekymmer med att få laddningen att starta? Jag får ladda ofta, beroende på användning, men helst var fjortonde timme eller så. Och ungefär 50% av gångerna så startar inte laddningen upp, något som ibland avhjälps genom att dra ut USB-kontakten och sätta i den igen 6-7 gånger, men lika ofta får jag helt enkelt stänga av och sätta igång telefonen, något som är väldigt omständligt. :mad:

Blodsvente gillar detta.
  2. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

jag brukar få ladda varje kväll, ibland mitt på dagen också om man använder telefonen mycket... förut känns det som att det var oftare som laddningen bråkade, vet inte vad som har hänt men nu är det inte alls lika ofta:cool: jag upptäckte att den börjar ladda varje gång man stänger av telefonen så istället för att sätta i kontakten en massa ggr brukar jag starta om telefonen så man samtidigt får en nystartad telefon;) känns som att det är någe mjukvarufel som spökar

3. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Känner verkligen igen mig i detta.
    Hände hela tiden den första tiden och då hjälpte det som du säger att dra ut och sätta i laddaren igen. Skulle tro att det har något med Sony Ericsson:s original laddningskabel att göra då jag har en annan från teknikmagasinet som det aldrig änt på och då har jag haft den i flera månader och laddar den varje kväll :)

4. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Känner också igen mig...
    Istället för att rycka i sladden så låter jag den sitta, efter ett tag börjar laddningen... men min usb-port glappar lite så sladden kan inte rinna ner från ett bord då bryts de..

5. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

När mobilen var ny fick jag inte igång laddningen, ända sättet var att stänga av den dra ur batteriet (sätta in det igen) och starta.. Då startade laddningen
    Dock märker jag ej det längre, har oxå en annan sladd

6. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Känner också igen mig. Ibland reagerar den inte, och ibland slutar den ladda pga smårörelser, men så länge jag ser till att den laddar och inte rör den är det OK.

7. HydraGel

HydraGel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har haft problem två gånger den här månaden med att laddningen inte vill starta. Har provat att ta in och ur kontakterna flera gånger och vickat lite men det är bara omstart som fungerat. Har aldrig haft problem tidigare så jag vet inte varför det blivit så.
    Men batteritiden är "bra" när den får laddas.

8. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Har en MiniPro som jobbtelefon och ibland när jag pluggar in den i datorn för laddning så börjar den ladda och allt ser bra ut. När jag sedan kommer tillbaka till datorn efter någon timme så lyser den lilla LED:n rött och när jag låser upp telefonen så säger den att det bara är 1% kvar på batteriet och sedan stänger den av sig så fort jag drar ur kabeln. Skitskumt..
    Den beter sig inte så här vid laddning med strömadaptern utan endast vid laddning via USB. Använder samma USB kabel för att ladda min Desire och har aldrig haft några problem med laddning av den.

9. Blodsvente

Blodsvente Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

ohh..det är alltså inte enbart min frus exemplar det är fel på, märker jag.

Jag får extra dåligt samvete då det var jag som tryckte på henne telefonen.

Problemet är exakt det samma. Påfallande ofta måste telefonen startas om för att den ska ta laddning. Det måste vara ett mjukvarufel.

MEN,

det finns också ett hårdvarufel som gör att när jag vickar lite på laddkabeln så börjar/slutar den att ladda (verkar vara ett glapp).

Dessa två förklaringar gav jag till Anovo, när jag skickade in den på service. Telefonen är tillbaka sedan ca 1,5 månader - dom blåste om den, slängde in 3´s senaste mjukvara, och påstod att de bytt usb-porten inuti telefonen.

Det sistnämnda låter lite bullshit, för telefonen beter minst lika illa nu som förut. Dessutom slukar den batteri som ALDRIG förr.

Jag undrar verkligen när jag ska lära mig SE-läxan, nämligen att aldrig mer köpa någon...

10. Blodsvente

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ringde precis till SE support. Fick bra service, men dock inget problem de säger sig känna igen rent generellt för SE x10 mini pro.

Han bad mig starta om telefonen i säkert läge (tryck och hålla in menyknappen när SE-loggan dyker upp i skärmen) - syftet var någon oklart. Han menade på att låta den vara på några timmar och sedan försöka börja ladda och se om samma problem kvarstår eller inte. Det skulle på något sätt kunna skvallra om det är luren i sig, eller om det är operatörens mjukvara som ställer till det ( i min frus fall 3 )

Han sa också att när man skickat in telefonen på service 2 ggr med samma fel eller 3ggr med olika fel, och felen kvarstår så kan du reklamera den, och önska en ny, typ...

Ja ja, vi får väl se vad som händer...

Last edited: 24 maj 2011
  11. Fliz

Fliz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått ett underbart fel. Precis som många innan här i tråden så kunde det bli svårt att få laddningen att starta.
    Och en morgon när jag som vanligt skulle ta ur laddarn så blinkade bara en röd lampa. Och batteriet var tomt.
    Trodde batteriet tagit slut så jag köpte ett nytt. Nu är även detta batteri tomt och tar inte laddning (inte ens i annan minipro). Så nu jag har en batteridödare till telefon.
    Men telefonen är snart 6 månader, vilket verkar vara typ 80 mobil-år.

12. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Av alla ni som har problem har ni tänkt på kabeln ?
    Min mobil tog inte emot laddning dvs tvungen att starta om den för att få det att funka.
    Köpt en ny sladd och vips, har aldrig hänt igen.. :D

13. tola63

tola63 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

samma här...

Vi har 2 st mini´s i familjen, bägge bråkade vid laddning, med ny kabel INGA PROBLEM!!! :)

14. Blodsvente

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

oh, min vän. jag lovar, jag är inte född bakom en lada. jag har testat mig fram för att utesluta andra fel än fel på telefonen. Sitter med tre laddare hemma, en till en htc, en till hennes SE och en till en ZTE light. Jag önskar att felet vore så enkelt.

Däremot hade jag pratstund med en tjej som stod i tält från operatören 3, om mitt problem. Hon var inte nådig mot Anovo (det är de som servar i princip varenda mobiltelefon i vårt land). Hon menade att man får ligga på dem ganska hårt. Hon sa också att när en telefon varit inne på lagnint/service 3 ggr för samma fel så går det kräva en ny.

Så, frugans ska in nu för andra gången. förhoppningsvis fixar dom den ordentligt denna gången, annars lär de få in den igen!