Laddning avslutad pga. hög batteritemp

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Virreo, 21 jul 2010.

1. Virreo

Virreo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon mer än jag som fått upp varningen för att laddningen avslutad pga. för hög batteritemperatur.

Detta uppkom då jag lyssnade på spotify över bluetooth samtidigt som jag laddade.

Telefonen var varm...kändes som man plockat ut en bakad potatis ur ugnen med bara händerna.

2. Virreo

Virreo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

BTW, är det någon av er som uppdaterat FW som upplever telefonen svalare vid användning?

3. cake.

cake. Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har JG5 o har ej detta problem som du beskriver, har även jag lagt mobilen på laddning och haft blåtand igång till mitt MW600 med musik på.

4. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag här gjort det till en vana att alltid sätta mobilen på laddning när jag går och lägger mig. Brukar dessutom lägga mobilen i sängen jämte mig. Idag när jag vaknade för en stund sen så tog jag mobilen och den var skållhet! Såg att det stod något om batteritemp för hög, så jag hade säkert samma meddelande som du. Rent instinkt så slet jag ur sladden direkt. Nu vet jag inte om jag vågar ladda mobilen när jag sover eller inte är hemma längre, för den var så varm att det är en brandrisk! Dessutom så indikerar inte batteriet att det är fulladdat!?

5. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade en bekant som råkade ut för samma sak fast det var en nyinköpt bärbar han använde i sängen ( inga snuskiga tankar nu :) ) och somnade ifrån den. Resultatet blev att han vaknade, som tur var, att han kände en frän lukt och det rykte under lakan och som visade sig då att hans laptop blev stekt i sin egen värme och prollen samt graffekortet blev helt kass på den.

Så mitt råd till dig : Somna aldrig med din mobil som är på laddning utan lägg ifrån din Precious med skärmen vänd nedåt så att baksidan ska kunna "andas" medan batteriet laddas.

6. Thunell

Thunell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag hade jf3 förut och då kunde jag komma upp i 55 grader, sen hade jag jg5 och kom inte över 50 grader och nu har jag jp3 som jag inte kommit över 40 grader med än! (kan bero på att det är svalare nu än det var för någon vecka sen)

//Thunell

7. Virreo

Virreo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gjorde en systemåterställning och har inte fått meddelandet sedan dess. Pratade med samsung om detta och de sa att detta kunde inträffa ibland... Tycker dock ändå det verkar konstigt.
    Förhoppningsvis så fixas detta också med den nya fw.

8. Thunell

Thunell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nu har jag nått 47 grader med JP3, så någon firmware verkar inte lösa det än

//Thunell

9. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har svårt att tro att någon FW löser dessa problem. Det är nog något man får leva med. Hade liknande problem när jag skaffade iPhone 3G som blev sjukt varm om man använda wifi + gps samtidigt...

10. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

På bärbara finns ju det ju visserligen fläktar och planerade lufthål som täpps igen helt av mjuka lakan.