Laddning fungerar endast med usb-kabel, inte väggladdare

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Gnopps, 28 jul 2011.

1. Gnopps

Gnopps Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har fått ett skumt problem med telefonen. Att ladda via usb-kabel till dator går lika bra som vanligt men om jag försöker använda väggladdaren går det inte. När jag stoppar i väggladdaren står det som vanligt på telefonen att den laddar men det går otroligt långsamt (typ 1-5 procentenheter på en timme typ) och ungefär var femte minut kommer en vibration/pip som om laddningskabeln hade stoppats in på nytt.

Jag har provat använda en annan likadan väggladdare men tyvärr med samma resultat. Har också nollställt batteristatus men utan att det hjälpt.

Någon som har någon idé vad jag kan göra? Är det bara att ta den på lagning?

Last edited: 1 aug 2011
  2. hallelulius

hallelulius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Låter skumt... Har du stock-ROM eller något annat? Låter iofs lite som någon slags glapp eller något sånt.

3. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kan vara nåt smuts i mini-usb porten på telefonen kanske som strular? Hade nåt liknande tidigare, men det försvann efter ett tag. När jag anslöt laddaren kom det upp att jag kopplat telefonen till datorn och den loopade att jag stoppat i kabeln om och om igen, men funkade att ladda via datorn.

4. Gnopps

Gnopps Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har provat att blåsa usb-porten med tryckluft och även att installera både ny rom och kernel, ingetdera hjälpte. Det blir till att lämna in den på lagning idag.

5. dagbro

dagbro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kolla laddaren först. Låter väääldigt konstigt att det skulle fungera över USB men inte med väggladdaren - båda använder samma ledare.

6. Gnopps

Gnopps Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Som jag skrev i första posten så har jag provat med en arbetkamrats laddare (på jobbet, istället för hemma) och det gav samma resultat.

Telefonen är på lagning nu.

7. JIMPAAH

JIMPAAH Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är inte så att väggladdaren glappar? Har samma problem med min laddare dock inte orkat prova med en annan laddare men om jag sätter i väggladdaren och rör på sladden så tappar den laddningen hela tiden.

8. Gnopps

Gnopps Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Fick tillbaka telefonen från butiken idag. Stod på servicelappen att de bytt ett kretskort vilket verkar ha hjälpt. De har även blåst in JVO.