Problem: Laddning ger tappad signal, kräver omstart.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av vajb, 22 okt 2011.

1. vajb

vajb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Först ut, så har jag sökt, bläddrat igenom åtskilliga trådar men har antingen missat något här eller så är det ett ovanligt problem.

SGS2:an införskaffades på MediaMarkt utanför Sundsvall förra Söndagen. Jag kan inte påminna mig om första laddningen slutade i att jag var tvungen att starta om telefonen för att kunna nyttja telefonsamtal/sms.

Första gången jag märkte det själv var när jag laddade på jobbet kvällen efter, efter en massa surfande och tankande. När man kom hem på kvällen frågade sambon om man varit mer upptagen än vanligt, eftersom jag haft telefonen avstängd... ptja... inte direkt?

Vid nästa laddning som skedde nattetid så hade jag ingen signal på morgonen och varje gång jag provat därefter (med två olika simkort, dels ett micro i adapter och dels ett vanligt litet) så har det tagit under 5 minuter, sedan har telefonen tappat signalen och kräver en omstart för att få tillgång till det igen.

Kör jag den utan laddare så fungerar den som en fröjd, är helt nöjd med valet av telefon och OS.

Inte rootad, kör "stock" Har uppdaterat till senaste 2.3.5 (jisses vilket skillnad i batteritid!), har provat att återställa till fabriksinställningar, provat slå på/av Flygplansläget (vilket inte gick att slå "av").

Vid sökning online så hittar man ett par trådar där dom beskriver exakt samma problem, men ingen lösning.

Det känns lite som om man försökt allt men åkt på ett äkta måndagsex, vilket förmodligen resulterar i att vara utan telefon då den åker på reparation vid nästa besök hos handlaren, vilket suger en aning.

Nån som har nån information rörande detta?

I övrigt fungerar den som den ska, bortsett från en liten "ljusare" fläck mitt på skärmen som syns när det är vit bakgrund, men den biten känns det som om jag kan leva med, det påverkar ju inte funktionen.

Last edited: 23 okt 2011
  2. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    MIUI håller på så här, men jag tolkar din post som att du kör stock. Testa en fabriksåterställning?

3. vajb

vajb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jepp, stock, inte gjort mer än installerat några apps för skojs skull (samt uppdaterat till 2.3.5), men även fabriksåterställd utan apps krånglar det, exakt lika före och efter uppdatering också. (förtydligar i ursprungsposten)

4. Talvathir

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Då är det bara att gå tillbaka med den, finns ju inget mer att fundera på om den saken :-(

Sent from orbit

5. vajb

vajb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som jag trodde, lika bra att fråga expertpanelen först tänkte jag, så man inte missat nåt då jag inte är alltför erfaren på androidplattformen än så länge. Hinner inte förrän på måndag ändå, men man vill ju undvika att bli utan telefon pga reparation när man nyss köpt den, känns lite löjligt.

6. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Kan vara din op som jävlas, testa med en annan op.

7. vajb

vajb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte tillgång till att prova nån annan operatör tyyvärr, men sorterat bort den biten ändå då det i så fall borde varit mer slumpmässigt än det är, för som det är nu så kan jag framkalla problemet på beställning - genom att stoppa i laddaren och vänta ett par minuter - sen är det kört och omstart är ett faktum.

Har Telia förresten.

Möjligen om det har kommit nån ny typ av SIM-kort det senaste halvåret? Det kortet jag har i rätt storlek för SGS2:an har legat orört sen i våras fram tills nu, som alternativ till det pytte-SIM som suttit i en iphone4 sen våren. Båda krånglar.

8. Nabilon

Nabilon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Mitt simkort är 2 år gammalt och funkar utmärkt i min SGSII. Tyvärr verkar det som om du får lämna in telefonen :/

9. vajb

vajb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sagt och gjort, tjejen i MM's servicedesk fick prova en egen laddare medans jag tog en tur med lilljäntan och kikade på prylar en kvart och mycket riktigt tappade den signalen. Först skulle hon pracka på mig en kass lånetelefon men innan det var klart så fick hon reda på att Samsung tydligen hade nån 14-dagars DOA-garanti, så jag fick en ny telefon utan tjafs - som fungerar utmärkt än så länge, den går t.o.m att ladda utan att man blir strandsatt.

Slutet gott, allting gott, än så länge.

10. Talvathir

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Så jä*la vackert alltså med ett happy ending, jag blir alldeles tårögd, kom gubbar, gruppkram :D

Skönt att det löste sig :)