Fråga: laddning via usb?

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Francesco Totti, 25 apr 2013.

1. Francesco Totti

Francesco Totti Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag vet inte om det är min telefon det är fel på men jag kan ej ladda mobilen via datorn, nån som vet något om detta?

En annan fråga är också om det finns en lösning till led lampan utan att återställa?

2. garinge

garinge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5 II
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 46mm LTE
    antar du försöker ladda via USB med dockan? det funkar inte, men kör du bara med sladden i så funkar det, du får använda riktig strömkälla, USB har nog för lågt mA värde så det inte vill funka med dockan, och angående ledlampan så nej tyvärr inte, återställa är det enda sättet (hittils) och sen undvika staminaläget (som jag tror orsakar det från början)

3. Don MC

Don MC Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

USB-ström från datorn ger max 500mA, medan Sonys medföljande laddare ger 1500mA. Laddning från datorn tar alltså 3x längre tid.
    Koppla den medföljande laddaren till dockan. Alternativt kör från datorn med enbart USB-sladd. Precis som garinge säger.

Angående LED-lampan, så fungerar den nog efter en återställning, även om man lekt med Stamina. Man behöver alltså inte vara rädd för att använda Stamina om man gjort en fabriksåterställning. Jag har dessutom installerat en mod som gör att LED funkar också med Stamina (kräver root).
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2240888

4. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    USB3.0 lämnar väl upp till 900mA?!

Men det verkar inte räcka för att laddockan ska öppna och ladda.

5. Don MC

Don MC Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Tror det främst har att göra med hur pinouts är ordnade i USB-porten. Tror några pins är kortslutna i väggadaptern, medan de i datorns USB-port leder data. Kanske dockan känner av detta och vägrar ladda om inte de behöriga pinnarna är kortslutna.

Testade nyss koppla en Samsung väggadapter till dockan. Väggadaptern ger endast 700mA, men dockan laddar trots det. Detta stöder min teori.