Laddning

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av extian, 15 apr 2010.

1. extian

extian Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det fler av er som upplever att batteriet bara blir bättre å bättre ju fler gånger man laddar, ibörjan så räckte en laddning ca 24 tim för mig .
    Jag satt just nu på den på laddning med 19% kvar i batteriet och då har den varit på i 3 dygn å 15 timmar.
    jag ringer ca 3 gånger per dygn å läser/skickar 20 mail :cool:
    Jag <3 min X10:a

2. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja lite bättre tycker jag att det har blivit faktiskt.
    Sålänge man inte använder telefonen är det jättebra batteritid. Vid normalt användande okej batteritid.
    Har 57% nu efter drygt 22 timmar. Ganska okej faktiskt med tanke på hur jag har använt den.

3. Martin77

Martin77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hur länge har ni haft era mobiler?? Har haft min sen den släpptes på svenska marknaden är väl snart två veckor nu och tycker mig inte se några jätteförbättringar än..

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Li-ionbatterier uppnår inte sin fulla kapacitet föräns efter några laddningar, så om telefonen är ny så är det inte så konstigt.

5. Nwinter

Nwinter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Telefon 2:
    Sony Xperia S
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Har haft telefonen sen förra tisdagen, så ska väl inte säga nåt än, men... Ryckte ur kabeln när jag gick till skolan imorses, drog igång bluetooth och lyssnade på musik under den 5 minuter långa promenaden. Fortsatte att lyssna på musik en stund medans jag satt och pluggade, och efter lite drygt 2 timmar (ej konstant lyssnande) var batteriet nere på 80% o_O Fortsatte att använda telefonen lite av och till under dagen, ringde några samtal, några sms, lite spel i kanske 30 minuter, och vid sjutiden satt jag med knappt 10% kvar.

Är väl egentligen det enda jag kan klaga på än så länge dock :)

6. Foxracer

Foxracer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min telefon i måndags och då höll batteriet i cirka 8-10 timmar nu börjar den klara sig från morgon till kväll. Men varje kväll vid 22.00 så börjar den tjuta om att det är 10% kvar. Använder telefonen rätt så måttligt tycker jag. Ringer i snitt 30 minuter per dag / månad. Surfar några timmar skickar några sms. Sen är de slut! så några 24 timmar existerar då inte.

7. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Håller med. Några 24 timmar har jag aldrig kommit upp i och jag har haft telefonen sedan 31 mars, d.v.s. ganska många laddningar. Har man bara telefonen i viloläge och inte startar några appar samt avaktiverar wlan, bluetooth, gps så KANSKE jag kan få upp batteritiden något. Igår tog jag ur telefonen från laddning vid 6.30 och vid 19.00 var jag nere på 5% efter "normalt" användande, d.v.s. lite musiklyssnande, någon timmes surf, några telefonsamtal samt några sms. Inbillar mig att det är ganska normalt så några 24 timmar är nog omöjligt för mig.

8. drmats

drmats Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Laddade min två veckor "gamla" X10 till 100% för exakt 12 timmar sedan. Nu varnar den att det bara finns 10% kvar. Viloläget har använt 49%, inaktivitet 48% och systemet 2%. Jag har alltså inte använt telefonen sedan den laddades. Inga trådlösa enheter har varit aktiva. 3G-täckningen är bra här i Malmö.

9. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag förstår inte hur ni får så dåligt. Jag laddar nu efter 38 timmar. 5 % kvar.
    Kanske en och en halv timme surf+internetradio på pendeltåget, 20 min samtal. Lite pillande för det är kul. Men som sagt, mycket viloläge men jag ser det här som en ganska normal användning.
    GPS, bluetooth, wifi avstängd.

10. Johankp

Johankp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Appråpå laddning som tråden heter så har ni märkt att laddningen avbryts när den når 100% sen spelar det ingen roll att laddkabeln sitter i den laddar inte mer förrän man kopplat ur laddaren å satt i den igen?? Detta resulterar i att batteriet inte har full kapacitet när man vaknar på morgonen trotts att laddaren suttit i hela natten.

11. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det verkar vara ett problem.
    Jag laddade min i 4,5 timma, sen stod batteriet på 95% dvs fulladdad.

Jag har installerat APN droid från market och nu har mobilen slutat skicka data i smyg emellanåt när jag stängt av 3g/gprs trafiken, vet inte vilken app som skickade data. Jag kan fortfarande ta emot samtal.

En effekt är att mobilen inte är varm konstant heller, får se om det påverkar batteriets effekt.

:)

12. stoned_free

stoned_free Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hämtade min X10 1:e April och tycker snarare att batteritiden bara blir sämre och sämre. Vissa dagar får jag ladda 2ggr om dagen! Har alltid min kabel med mig till jobbet för att inte råka ut för att den ska dö. Stänger ner allt som går på den via taskkiller och har inte några "onödiga" saker igång, ändå så räcker inte batteriet så långt alls!

13. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter min första dag så laddade jag telefonen på kvällen sen höll det sig i 4 dagar innan jag behövde ladda igen vid enligt mig normal användning av sms och telefoni. PRatar dock väldigt sällan i telefon. Nu så är det väl en laddning per 2 dagar men så leker jag runt lite mer nu också :D

14. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Hur gör du för att stänga av 3g/gprs?

15. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Som jag skrev, ladda ner APN droid från butiken i x10:an.

;)

16. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HAr ni kollat om telefonen hindras från att gå ner i sleep av någon app? Det brukar vara något sådant som ligger bakom att det blir kort mellan laddtiderna.

17. extian

extian Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men varför i he****e laddar inte luren fullt över natten.
    I går kväll kl 22.00 så var batteriet max laddat jag lät kabeln vara i över natten för att vara säker på att ha en full laddad lur i dag men va fan i morse så va det bara 85% kvar
    ska inte en lur för ca 6000:- ladda fullt med kablen i nu blir det ett mail till se support.....

18. Johankp

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läs min post lite högre upp

19. extian

extian Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja men va fan

så ska det väl inte va:mad::mad:

20. Johankp

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nae det tycker man inte... är ju som ett överladdningsskydd om det inte är en bugg