Fråga: laddnings fråga :)

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av immo, 1 dec 2012.

1. immo

immo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Hej!
    Någon som vet om det går att byta ut Laddningskontakten i telefonen?
    Har väl förmodligen råkat snubblat över laddaren några för många ggr, så nu måste jag trycka in sladden hårt, dra den åt vänster lite och trycka nedåt, då tar den laddning.

Så nu har jag en extern laddare, men drygt att ta ur batteriet å ladda 2ggr om dagen :)

Alla tips är välkomna! :)

2. Rallypuff

Rallypuff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

immo gillar detta.
  3. immo

immo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. Rallypuff

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Du börjar med småskruvarna under batteriluckan, sedan får man bända mellan den kromade/silverfärgade ramen och displayen.
    Testa och använd något smalt verktyg av plast, annars fungerar naglarna ganska bra. Börja vid mitten på långsidan, tycker jag varit enklast. Besvärligast är det vid ovan & undersidan där kan man få ta i lite.
    Glöm inte ta ur sim & SD-kort, tror inte de kan sitta i då man tar bort skalet.

Youtube har annars svaret på det mesta, kolla 1:40 in i detta klipp
    http://www.youtube.com/watch?v=UFDr3PQMTxw

När du väl fått bort det så är det bara 3 skruvar som håller en lite plastkåpa över själva kretskortet.
    På kortet sitter sedan en sladd man enkelt pillar loss, och den breda flatkabeln från kortet pillar man också lätt bort. Du ser precis hur det är när du fått bort skalet.

Sedan en sak till är att det sitter någon typ av gummikloss i den lilla plastkåpan ovanför kretskortet, tror den är till att skydda mikrofonen för allt för mycket smuts & fukt. Den lossnade för mig, så tänk på den och att den hamnar på rätt ställe, annars så kanske mikrofonen inte fungerar lika bra.

Last edited: 5 dec 2012
    immo gillar detta.
  5. immo

immo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tips å hjälp, har beställt en sån där kontakt nu, lång leveranstid bara nästan 1månad bort :)
    Lyckades pilla upp telefonen idag, klämde ihop laddkontakten med en tång, den tar nu laddning mycket enklare, dock inte 100% måste fortfarande böja den lite nedåt :)

Men för att byta ut just det kortet, då måste jag alltså bort med det stora först? det störta kretskortet (moderkortet) alltså, sen byta det lilla?

6. Rallypuff

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nej det behövs inte, du kan få ut det lilla ändå. Lyft lite försiktigt så du får ut flatkabeln bara.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

immo gillar detta.
  7. immo

immo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för all tips å hjälp! :)