Laddningslampa lyser men telefonen vägrar starta

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norlin, 26 maj 2011.

1. Norlin

Norlin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en desire från blocket då min mystiskt försvunnit för två helger sedan. Hämtade ut den idag och stoppade i mitt simkort och försökte starta den. När den inte startade antog jag att batteriet var urladdat så jag satte den på laddning och laddningsdioden började lysa orange. Problemet är att den fortfarande inte startade. Jag har prövat ta ur batteriet, simkortet och sd-kortet flera gånger och även prövat starta utan sd-kort och simkort men inget funkar; skärmen lyser inte upp ett skvatt. Laddningsdioden har börjat lysa grönt nu och fortfarande vill den inte igång. Funderar på att skruva upp och kolla när jag kommer in på jobbet imorgon om inget annat föreslås.
    Jag kan säga att jag är 99% säker på att jag inte blivit lurad av säljaren utan att något måste skett på vägen .

Lösningar?

2. Norlin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu skruvat isär den och det visade sig att kameraobjektivet gick att trycka in nån millimeter. Nu fungerar den igen. Inte den blekaste hur det kunde göra sån stor skillnad men bra vart det i alla fall som tur är. :)

3. FTWTysken

FTWTysken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Gött att det löste sig

4. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Känns ju rätt osökt, men tur att det löste sig.
    Jag tror mer på någon annan lösning och att du tryckte till kamera zoom-linsen,
    men men... som sagt.. gott att det fungerade :)

5. Norlin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löste sig inte alls visade det sig.
    När jag väl fick igång den gick det inte att släcka ner den utan den fick släcka skärmen själv. Samma när man försökte slå på skärmen när telefonen var på.
    Är mest troligt något fel på kretskortet med kameran, on/off-knappen och den stora flexkabeln på.

6. Norlin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Update
    Köpte nytt kretskort för ~450kr och bytte det. Nu så fungerar allt som det ska. :)