Problem: Laddningsproblem, laddas endast med 100mA!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Petrollis, 4 sept 2015.

  1. Petrollis

    Petrollis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla, jag har ett problem som håller på och driver mig till vansinne när det gäller laddningen till min S3.
    Det är inte batteriet iom att jag just bytt det och problemet kvarstår.
    Det som hände är att min originalladdare började ge mindre el emellanåt, jag kontrollerade detta med en app som kollar hur många mA laddaren skickar in till telefonen.

    Efter ett tag så var det så ohållbart att jag köpte en ny laddare och till en början skickade den 1000mA stadigt till mobilen. Men nu så skickar alla mina tre laddare (två originalladdare och en iphoneladdare) jag har endast 100mA till mobilen. Jag testade att byta ut kablarna men problemet kvarstår!
    Så nu har jag en microsoft-laddare med en fast kabel som iaf krämar ut 600mA stadigt.
    Nu vet jag inte om det är fel på mjuvaran som styr laddningen eller om det är samsungs laddare som suger (den nya laddaren höll sig kanske 2 månader innan den började slacka ned till 100mA.
    Jag frågade om detta på en av samsungs ställen och de sa att det måste vara kontaktporten, men det förklarar ju inte att microsoftladdaren klarar av att skicka in bra med kräm genom samma port.
    Igår testade jag en sk wipe cache partition i ren desperation men inget ändrades.

    Har ni några tips, jag misstänker starkt att något i mjukvaran spökar...