Fråga: Laddningsproblem på rootad SGS 2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av John1887, 27 aug 2012.

1. John1887

John1887 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det började med att det plingar till i mobilen när jag satte i sladden som om den laddade, men problemet var att det plingade 4-5 gånger och sedan laddade den inte ändå. Detta hände flera gånger under en laddning. Men ibland lyckades den ladda 30-60 minuter innan den hoppade ur. Nu laddar den dock inte överhuvudtaget. Börjar tro att det är glapp eller något i USB-uttaget.

Dessutom är telefonen rootad. Jag har tecknat en Telenor-försäkring som ska gälla vid alla sorts skador. Vet någon om den gäller även när telefonen är rootad ?

Jag ska imorgon försöka böja lite på den där plattan i uttaget och rensa ordentligt ännu en gång för att se om jag får det att funka. Om det nu är så att det fungerar kommer jag nog att ta bort rootningen då den ändå inte används så mycket. Behöver man då en USB-jigg för att dölja att telefonen varit rootad eller går det att göra på annat vis.

Förstår om ni tycker jag verkar jobbig men jag är inget jätteproffs på mobiler.

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Börja med att försöka böja plattan, och pröva även en annan laddkabel, kan vara fel på den! ;) Annars BÖR du kunna skicka in den rootad, men annars är det bara flasha tillbaka en Stock-rom och aa... Få bort triangeln antar jag, och det måste väl ske via Jigg eftersom att Triangle Away inte fungerar då... Eller om det finns något annat sätt nu :P

3. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    kör triangle away först, sen stock rom via Odin och root och counter är borta utan jigg. Eller skaffa jigg flasha gamla bootloadern och använd jiggen till att ta bort counter.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2