Laddningstid på över 5h

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Bele, 3 feb 2010.

1. Bele

Bele Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Postar lite här för att försäkra mig om att det verkligen är någonting som är knasigt med min telefon.

Köpte min liquid från expansys lite innan jul. Är överlag nöjd med telefonen, men problemet är att den måste laddas sjukligt lång tid. Från helt urladdad till 66% har det tagit 4,5h när jag laddar den nu, och det är efter att jag lämnat in den på reparation. Fick nyss tillbaka telefonen och ett meddelande om att de inte hittat något fel + en massa tips på hur jag kunde spara (!) batteri.:(

Inte tar det så här lång tid för er också?

/Ny android och swedroidanvändare

2. Pushedray

Pushedray Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

låter som lång tid började ladda min för ca 45min när den va på 20% är nu på 55%

3. Bele

Bele Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det får bli att skicka tillbaka igen och kräva en ny telefon om de inte orkar fixa den ordentligt. Synd att man måste vara utan telefon så länge bara.

4. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

För mig tar det ca 4 timmar att ladda Min telefon verkar inte heller var helt ok. Skärmsläckaren går igång ibland mitt under när jag håller på med den..
    Vilka tider får ni andra för uppladdning, så jag vet vad som är normalt?

5. Bele

Bele Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skärmsläckarproblemet har även jag... Vi har kanske fått samma fel på våra telefoner? :mad:
    6 timmar tog det att ladda upp den idag... inte acceptabelt tycker jag och ska nog skicka tillbaka den snart.

Annars så ställer jag samma fråga som 007Magnus: Hur lång tid tar eran uppladning?

6. Pushedray

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vilken version kör ni på?

7. trioni

trioni Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med om att laddningstiden är tämligen lång. Däremot har jag aldrig tidigare ägt en smartphone så har ingen värdig telefon att ställa det i relation mot. Uppskattningsvis tar min kanske 4h från < 15% till 100%. Skickade in min telefon på lagning för en tid sedan. När jag fick tillbaka den hade dom uppgraderat till 1.008 vilket iaf medför att batteriet håller betydligt längre än tidigare. Vet inte om uppgradering även medfört förkortad laddningstid då jag brukar ladda telefonen över natten.

8. Pushedray

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tror inte att det går snabbare att ladda den om man uppdaterar telefonen men batteri tiden blev bättre när jag gick till 2.005.

9. 007Magnus

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Föresten så laddar jag via usb-kabel från dator, men det ska väl inte ha någon betydelse för laddningstiden, eller?
    Den laddare som följde med var glappig och jag orkar inte göra en retur för en andra gång (första fungerade en laddning, sen var den väck) då telefonen eventuellt är ok.
    Säger eventuellt eftersom jag inte vet om den ska uppföra sig som min gör, dom är ju buggiga oavsett.

Känns som att kvaliten på Acerprylar inte är så där 100%...

10. Tox

Tox Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Att ladda med hjälp av USB-kabel tar längre tid. USB levererar upp till 0,5 A (kan variera) medans laddaren som följde med telefonen kan leverera 1,0 A.

11. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    Jag fick mitt 2000mAh batteri i dag får se hur lång tid den tar att ladda!
    jag åter kommer under den tråden ....

12. 007Magnus

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Aj fan! Då är det bara att skicka tillbaka telefonen då!
    Måste skicka allt då utbyte av delar inte kan göras hos pixmania...

Edit:
    Såg att Datanova i Angered, förort till Göteborg, har en usb till strömadapter på 1.0 Ampere, 5 volt, för 120 kronor.
    http://www.datanova.se/ItemInfo?itemId=137953394&itemName=Strömadapter+från+230V+till+5V+USB,+1A
    Den bör väl fungera?
    Kan köpa den i butik 1då jag bor någorlunda i trakterna.
    Känns iofs surt att lägga ut dom extrapengarna, men kan vara värt det jämfört med att vänta 10 dagar på en retur.
    Speciellt när jag redan har gjort en retur på en Liquid tidigare...

EDIT 2:

Hehe, testade med orginalladdaren igen och, javisst, den glappar fortfarande. Men jag testade för att se var glappet var och det visar sig att det är mellan transformatorn (eller vad det är) och dom löstagbara kontakterna och inte i själva sladden. Tidigare när jag ruckade bara på sladden så rörde sig förstås den där kontaktdelen också och jag trodde då att glappet satt i sladden och inte i den här uridiotiska lösa kontakten.

Tejpade så att dom låg emot mera och nu är det inte glapp längre!

Vad jag inte begriper är varför dom inte levererar en inkapslad kontakt istället för sånt här löst skit...
    Nu kör jag vidare på den här lappade kontakten...

Last edited: 3 feb 2010
  13. Bele

Bele Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, det verkar gå segt för er andra att ladda också... men 6h tycker jag verkar vara lite väl mycket.

Underbrallan och 007Magnus: kom gärna med rapport om hur lång tid det tar att ladda efter batteri/laddare byte.:)

Funderar fortfarande på att skicka tillbaka. Inte skoj om man skulle få slut på batteri mitt på dagen... (ja det är möjligt att glömma sätta i laddaren på kvällen, iaf. för mig :))

14. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    Enligt telefon tog det exakt 2tim att ladda det nya batteriet!
    med orginal laddaren.

15. 007Magnus

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nja, för mig är laddningstiden viktigast. Har allt som oftst en bärbar dator med mig som den kan få ström från, plus att jag kör med telefonen som modem och då laddar den ju samtidigt.

Hade just fulladdat den, så kan inte testa förrn typ i morrn kväll. Jobbar natt och då sitter den som modem till en netbook, så det får bli att dra ur den lite under morgon eftermiddag/kväll...

16. 007Magnus

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nej nu j-vlar. Startade att ladda med orginalladdaren (tejpad) efter varningen om 15%, var 14% då jag laddade. Hade telefonen i avstängt läge.
    Eftert 2 timmar och 26 minuter så var den fortfarande inte klar. Slog på telefonen för att se vilket procenttal den var på (med min batteriapp). 69%!

Alltså, den har på 2 timmar och 26 minuter bara lyckats ladda upp sig med 55% (69-14).

Får vi helt olika telefoner eller vad är det frågan om?

Det här är ju bara skit!
    Ska returnera den omgående, fast först ska tejpen om laddadren bort så att den glappar igen.
    Acer kommer jag att betrakta som tillverkare av skräp i fortsättningen, det här blir alltså min andra retur.
    Dom har ju inte bästa ryktet när det gäller laptoppar heller...

17. egon2003

egon2003 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Min verkar ta 4-5 timmar att ladda fullt från c:a 20-30% laddar på natten så mig spelar det ingen roll.

18. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ni måste ha otur då jag både har en Acer laptop (köptes i slutet av maj 2009) och smartphone (anlände den 7e januari 2010), och jag har inte mött ett enda problem med någon utav produkterna.
    Jag känner bara av barnsjukdomarna i Liquiden men inget jag stör mig på. Det flesta problem lär ju lösas i nästkommande version av Android. Det stora problem ligger dock hos Google, jag vill köpa apps!

Acer<33

19. 007Magnus

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Gjorde en post i MoDaCo-forumet och där säger alla att dom har långa laddningstider och att den är ställd till att inte ladda med mer än 500 mA.

http://android.modaco.com/content/a...aco-com/301845/battery-charging-time-4-hours/

Så min fråga till dig blir alltså: Vilken firmware kör du på? Har du någon specialflashning installerad?
    För om inte så undrar jag hur du verkligen kan ha fått den att laddas upp på 2 timmar.
    Har du föresten också fått en sån laddare som var i två delar, kontakt den ena och sladd med transformator som var den andra?
    Tycker den är väldigt plastig och min var dessutom glappig.
    Eller fick du en annan laddare med?