Lägga extern länk på startskärmen

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av hans peter, 9 aug 2024.

1. hans peter

hans peter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag har en länk, (Prov & tävlingar - Svenska Brukshundklubben), som jag vill lägga på startskärmen i min Samsung Galaxy A52s som ett slags genväg. Det normala "Lägg till på startskärmen" fungerar inte. Sidan som då öppnas är brukshundsklubbens.se:s hemsida och inte den som anges i länken. Jag kan mejla länken till mig själv och har den då i mobilen. Men hur får jag upp den på startskärmen. Har någon något förslag?
    /hans peter

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 371

MINA ENHETER

Provade på 3 olika webbläsare (Samsung internet, Edge, Chrome) och fick samma resultat. Tyder kanske att det är något med hemsidan, vore märkligt dock då länken i övrigt går till rätt sida.

Kanske prova en app som widgetify, den skapar förvisso en widget på en sida så inte det du efterfrågar men kanske fyller sitt syfte.

hans peter gillar detta.
  3. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Testade på min S22+ med samsung internet. Går bara att installera den som en webbapp. Blir bara valet lägg till på appskärmen. Då blir det som du skriver man kommer till förstasidan istället. Provar man en annan webbsida så får man valet lägg till på hemskärm som brukligt. Så det är nog BK sida som ställer till det.

4. Mabbutt

Mabbutt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Jag lyckades lägga till länken på hemskärmen, och den öppnar önskad sida direkt, med hjälp av webbläsaren Dolphin. Jag använder en S23U.

ormetkruper gillar detta.
  5. hans peter

hans peter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tack alla för er medverkan. Jag vill gärna prova Leo83:s förslag med widgetify. Den har jag nu i mobilen , men vad gör jag sen? Är inte tillräckligt kunnig för att klara av det på egen hand. Hur får jag widgeten och min länk att förenas?
    /hans peter

Med hjälp av Trial and error och diverse texter på nätet har jag lyckats åstadkomma ett resulat som jag är nöjd med. Tack alla!
    /hans peter

Last edited: 9 aug 2024