Lägga till kontakter i två konton

Diskussion i 'Allmänt' startad av lassekongo, 10 dec 2011.

1. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har exporterat alla mina kontakter i ett konto och importerat dem i ett annat. Min telefon, i vilken jag använder båda mina konton, verkar ha fattat att det är samma kontakter och har länkat dem.

Jag har två frågor:
    1. Om jag ska redigera en kontakt finns en flik för det ena kontot och en flik för det andra. När jag redigerar en kontakt måste jag alltså ändra under båda flikarna för att det ska ändras på båda konton. Är det möjligt att göra så att om jag ändrar på ett ställe så ändras kontakten på båda mina konton?

2. Om jag ska lägga till en kontakt i telefonen får jag frågan om vilket konto jag vill lägga till kontakten i. Hur gör jag för att kontakten ska läggas till i båda mina konton?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Varför har du 2 konton med samma kontakter?
    Du kan använda ett konto för att hantera mail från 2 eller flera konton så jag ser inte riktigt vitsen med att krångla till det.
    Själv kör jag 8 mailkonton via mitt huvud-Gmail-konto och 4 av dem är Google-konton.

I telefonen behöver du bara ha kontakterna i ett av dina konton. Det andra kontot kan ändå utnyttja dem.

Det finns inte någon sådan funktion i Googles produkter. Däremot så kan du nog ordna det genom att använda en 3:e-partsprodukt där du lagt till dina 2 konton och sedan låta den synkronisera allt...men jag tycker nog du krånglar till det i onödan.