Lägga till nytt Googlekonto

Diskussion i 'Galaxy S' startad av YellowZombie, 19 jul 2010.

1. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Såg att det var någon tidigare som hade nästan samma titel på tråden men inget svar hade givits.:mad:

Då undrar jag och min kollega om någon vet eller har erfarenhet av problem när man ska lägga för lägga till ett till google konto. Det står bara att man inte kan ansluta till servern. Vi prövade både wifi och 3g - nätet. Detta specifikt fel för I9000 el för hela android? kanske bara 2.1?

Last edited: 19 jul 2010
  2. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har två googlekonton konfade i telefonen. Det har fungerat alldeles utmärkt.

3. YellowZombie

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Kul att det fungerar för dig!:D

Dessvärre löser det inte mina problem!

4. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också två googlekonton i min. Gå bara in i menyn från huvudsidan och välj inställningar och sen konton och synkning. Där är det bara att välja lägg till konto.

5. YellowZombie

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

återigen, tack för svar. Men jag vet redan hur man lägger till konton och det fungerar inte. Problemet är alltså inte att jag inte vet hur jag lägger till konton. Problemet uppstår när jag gör det. Då jag får felmeddelande som säger att jag inte kan ansluta till servern.....

6. vEX

vEX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Får exakt samma fel när jag försöker lägga till ett konto på min U8100, lagom störande. Kan ju inte komma åt market innan jag får in ett konto. :-(

7. Dr.Smith

Dr.Smith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag hade också det här problemet när jag skulle växla SMTP/POP3-konfig mot Google Apps-konto för Gmail. Googles supportforum hade några forumposter om problemet där de andra löst det genom att göra en factory reset. För min del var det en acceptabel lösning då jag ändå hade backup på det som var av vikt. Som jag förstod det var det inte bara SGS som var drabbad.

8. vEX

vEX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Är väl värt ett försök, återkommer med hur det gick. Lite surt att behöva mata in WPA2 lösenordet igen dock. :-/

-EDIT-
    Det var som fan, efter en återställning så gick det. Blivit riktigt trött på att mata in mitt lösenord för varje försök. :-P

Last edited: 20 jul 2010