Lägga till snabblösningar + ändra tangentbord

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av XpArcrfreak, 16 maj 2011.

1. XpArcrfreak

XpArcrfreak Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet om det är möjligt att lägga till egna snabblösningar? Den ända snabblösningen som är möjlig att använda är "Byt ut två blanksteg mot punkt". Sedan undrar jag om det är möjligt att själv på något sätt ändra lite på tangentbordet. Jag vill tex plocka bort Inställningsknappen då jag aldrig använder den och ofta råkar komma åt den. Sen vill jag även plocka bort Returknappen på tangentbordet. Jag vill göra övriga knapparna lite större. Någon som vet om detta är möjligt, och isåfall hur?

2. daxwise

daxwise Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Jag tror att du behöver testa de olika SMS-appar som finns. Det är möjligt att några av dem har konfigurationsmöjligheter som motsvarar dina önskemål.
    EX Launcher tillåter ju tex en del konfigurering av startskärmen så det är inte omöjlit att deras SMS-app (om de har någon) är lika kunnig.

Jag är själv lite intresserad av att kunna bygga om tangentbordet, men tyvärr kan jag inte tanka hem och testa något eftersom min arc hade samtliga rapporterade barnsjukdomar och några till, så den är på lagning sedan en dryg vecka tillbaka (fattar inte att jag inte får en ny istället för att de ska laga varenda liten del i den - lagningen kostar ju som tre telefoner).. ;-)