Lägger på med kinden..

Diskussion i 'Applikationer' startad av treijner, 23 feb 2011.

1. treijner

treijner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har ett smått irriterande problem.. Jag råkar då och då lägga på mitt i ett samtal genom att kinden trycker på lägg på.. Mycket irriterande måste jag säga.. för att lösa de är ingen som vet om de finns nått program som spärrar detta genom att ställa en fråga ifall jag verkligen vill lägga på?

2. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Funkar inte din proximity sensor?
    Nu har jag ingen exakt lösning hur du ska gå tillväga, men borde finnas ganska enkla lösningar att bara stänga av skärmen manuellt när du är i samtal. Känns som en lättare lösning än att be om bekräftelse(du kan ju komma åt den med kinden också).
    Precis läst ett gäng trådar där problemet är tvärtom(att folk inte vill att telefonen stänger av skärmen under samtal pga av en bugg). Ska se om jag hittar inställningen för att bara stänga av skärmen där.

3. treijner

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jodå min proximity sensor funkar allt dock så "tänds" skärmen ibland då jag kanske byter öra eller liknande.. för tillfället löser jag problemet genom att trycka på home knappen men då råkar jag istället flytta runt widgetsen ibland.. brukar dock som du säger stänga av skärmen oxå men då tar de så satans lång tid att klicka bort samtalet om personen inte svarar så dennes telefonsvarare istället går i och jag förlorar några ovärda öre..

4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Ah, då har du redan tänkt såpass långt och behöver exakt en lösning såsom du tänkt själv. :)
    Kommer tyvärr ej på någon, men förhoppningsvis kommer någon förbi som känner till en app såsom du vill ha.
    Utav nyfikenhet, vad har du för lur?

5. treijner

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har en Desire HD..

6. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kan bara meddela att samtalskostnaden debiteras per PÅBÖRJAD minut. Alltså kostar det lika mycket om du pratar 3 sekunder eller 59 sekunder.

Om du installerar android stock phone-applikation så får du en liten ikon som du måste dra över hela skärmen för att lägga på samtalet! Vet dock inte om det bara är att byta till den om du har htc sense. I t.ex. cyanogenmod och telefoner som är helt vanilla så får man stock phone-applikationen!

7. treijner

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Njae de där stämmer inte alltid.. Finns en del bolag som tar betalt för halva minuter eller så oxå om jag inte minns fel.. Sen så är de ju så att det finns en uppkopplingsavgift oxå.. Då jag har halebop och detta sker kostar det för mig 69 öre för uppkoppling(tror jag) + 69 öre för en påbörjad minut(om jag ringer nån som inte har halebop) enbart på grund av att jag inte la på innan personens telefonsvarare gick på..

Ska förövrigt kolla de där med stock phone appen

8. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Förlåt för offtopic. och när du ändå betalar för en hel minut så kan du vara snäll och lämna ett fint meddelande i personens telefonsvarare. (ogillar folk som inte lämnar meddelande i svararen.)

Ontopic. Jag har DHD och har aldrig haft problem med att jag lägger på luren med kinden, hur gör ni för att det händer? Hade "vanliga" desiren innan och la inte på luren där i heller, frugan har den nu och hon har inte det problemet iheller.

9. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
  10. treijner

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

offtopic När telfonsvararen går på och kärringen där pratar brukar jag klicka bort så det spelas aldrig in nått medelande.. Annars kan jag väll hålla med dig om de:P

Ontopic Jadu hur jag gör.. Ska jag vara helt ärlig har jag väll inte tänkt på hur jag exakt gör men jag kan tänka mig att de händer då jag exempelvis byter öra och på så sätt aktiverar skärmen eller kanske om jag håller telefonen med axeln och ett glapp uppstår mot örat och på så sätt känner inte proximity sensorn av att jag håller telefonen mot huvudet..

11. treijner

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER