LäkarFass

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av wmfrhob, 8 feb 2011.

1. wmfrhob

wmfrhob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag släppte en App för att söka på läkemedel från fass.se för ett par veckor sen.

Är nästan klar med läkarutbildningen och ville ha en Fass-app som är funktionell för just det som jag och mina kursare/kollegor har som behov under praktiken.

Har därför fokuserat på bitar som att alla de senaste sökningar ska sparas off-line för att snabbt kunna gå tillbaka till dem utan att först koppla upp mot fass.se. Det går dock alltid en bakgrundstråd som uppdaterar texten om det är någon ny information på fass.se. Även att snabbt komma till, de vi anser, viktigaste kategorierna i läkemedelsinfon via snabbknappar.

Mina kurskamrater har testat den ”kliniskt” och kommit med många bra förslag för förändringar och tillägg.

Vissa funktioner kommer inte läggas till. Tänker t.ex. inte lägga till skanning funktion även fast vissa som laddat ned appen önskat det, även om det inte skulle vara en större sak programmeringsmässigt. Tycker inte det behövs som läkare när man håller på och skriver ut läkemedel, utan är mer nödvändig för privatpersoner eller undersköterskor. Vill heller inte konkurrera allt för mycket med de andra fassapparna som finns på market.

Har man behov av scanner och/eller kunna se bipacksedeln, tycker jag gott och väl man kan köpa någon av de andra fass-apparna som är väldigt välgjorda för ynka 7 kr.

Har nu i helgen uppdaterat appen med integrering av ”kloka listan” från www.janusinfo.se. Ja det är Stockholms läns landstings rekommendationer, men jag vet att många läkare från andra landsting utgår från den innan de sätter in ett läkemedel.

Nu under våren 2011 planerar jag att släppa en serie av medicinska appar som jag tycker saknas och har ett stort behov av själv. Så mer info kommer senare om dem.

Testa gärna denna och ge mig kommentarer. Då jag har fått rätt många oklara ”ettor” i betyg med enda kommentaren att min app är usel och att de andra fassapparna fungerar mycket bättre, så vet jag inte riktigt konkret vad problemet är de upplever.

Finns gratis på Market. Sök på ”LäkarFass”.

Bifogade filer:

2. Buzz

Buzz Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Det var någon här som nyligen klagade på nätverk som "dödade" konkurrenters appar genom att sätta dåliga betyg, skulle kunna vara något sådant. Eller så är det bara vanliga användare som inte fattar hur hanterar appen.

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 204

MINA ENHETER

Har du blivit kontaktad av fass ännu eller är hobiebuchannon-mailen inte din riktiga mail?

Edit:
    "Den mest effektiva Fass-appen på Android." Har jag lite svårt att tro på. Med tanke på att både min och Patriks har avtal med Fass och använder deras webbtjänster och att den här så jag förstår det inte har och istället scrape:ar från hemsidan har jag svårt att se varför den skulle vara effektivast...
    Jag vill givetvis inte låta bitter. Funderar bara över påståendet. Utöver det, kör du scraping från hemsidan?

Last edited: 8 feb 2011
  4. wmfrhob

wmfrhob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej inte kontaktad ännu, men man hoppas ju på att de kommer göra det snart så jag kan sälja den dyrt till dem och slippa studielånet. ;)

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 204

MINA ENHETER

Det är väl snarare att de inte gillade användningen av namnet Fass i din app...

Kör du scraping?