Lämna in Mobil!

Diskussion i 'Allmänt' startad av Cire, 16 juni 2010.

1. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Har tänkt på en sak. Eftersom jag är rätt så prylberoende och gillar att köpa nya mobiler om pengarna finns och det finns något roligt.

Man borde kunna "lämna" in sin gamla mobil om de är en tidigare version av samma märke. Dvs köper jag nästa mobil av HTC kan jag lämna in en desire då och få billigare pris för att jag "uppdaterar mig". Inte jättegamla mobiler då utan hyfsat nya.

Det funkar ju med detta alldeles utmärkt när man köper nya spelmaskiner ifrån Sony, Microsoft och Nintendo tex.

Skulle inte detta kunna vara rätt bra? Eller skulle företagen förlora för mycket pengar på det?

2. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Funkar inte med datorer, tror inte det funkar med mobiler heller. Många är väl operatörslåsta och annat som måste hackas innan de kan säljas. Får man sälja operatörlåshackade mobiler hur som helst?

3. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

4. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Tror nog inte att det funkar med telefoner, helt enkelt för att företagen inte har någon nytta av din gamla mobil. En spelkonsoll kanske är värdefull för delarna som kan användas för service men hur många lämnar in sin mobil när den har något år på nacken?

Sålde precis min gamla mobil på blocket, funkade kalas så det är ett sätt att få tillbaka lite pengar!