Lämna tillbaka 3 mån gammal mobil, undras om det går

Diskussion i 'Allmänt' startad av Konstigt, 17 okt 2013.

1. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Tjejen fick en Sony ZR av mig i somras. Kunde direkt konstatera att kameran var riktigt dålig (trots att hårdvaran har schyssta specs), främst i miljöer med lite ljus.

Precis då skulle Android 4.2-uppdateringen komma så vi väntade på den. Blev dock inte bättre.

Nu har det gått ytterligare en månad och ingen ny uppdatering har kommit så det blir väl inte bättre än såhär.

Sonys hemsida och på produktinformationen skryter Sony om hur bra den är, även i dåligt ljus (vilket är dess största akilleshäl).

Nu tänkte jag att vi skulle försöka returnera denna och få pengarna tillbaka för att köpa en Z1 istället, som efter uppdateringen 14.1.G.2.257 är definitivt en av de bästa mobilkamerorna någonsin.

Sedan har den också en VGA frontkamera vilket gör den helt oduglig till videosamtal, det framgår dock av specs. Ytterligare en sak som är riktigt dålig, högtalarläget när man kör videosamtal (eller vanliga samtal). Mycket svårt att höra vad som sägs oftast, handsfree obligatorisk.

Någon som "ångrat" ett köp så långt efter köpet och lyckats med det? I annat fall kan man ju alltid sälja den.

2. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Är det inget fel på hårdvaran, så nej de kommer inte gå.

3. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Ett tips bara i all välmening, köp aldrig något med förhoppningen om att de blir bättre sen, utan köp alltid något för vad du får idag och se det senare som en bonus i bästa fall. I synnerhet vad gäller elektroniska produkter så som mobiler och plattor.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 098
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    För det andra tro aldrig någonsin det som står om en produkt på en officiell sida. Klart de skriver bra om sina egna produkter. Men det som gäller är att själv tänka efter före.

Ta det som en läxa lärd. För mobilen kommer du inte kunna lämna tillbaka. Det ska du inte kunna få göra heller om du frågar mig.

5. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 042
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det kommer inte gå/ska inte gå att lämna tillbaka så länge efter ett köpt. Du borde ha DOA:at den när du fick den. Annars kan du ju be att få den reparerad