Lämnade in telefonen på reparation hos Telenor....

Diskussion i 'Desire HD' startad av Munib, 4 okt 2011.

1. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej,

Lämnade in min DHD för reparation till telenor. Här är beskrivningen som killen på telenor skrev ner

"Det har kommit in damm i kameralinsen. Skärmkanterna har öppnat sig och sitter lite löst. Färgen på startknappen har börjat lossna."

Efter fyra veckor fick jag tillbaka telefonen med arbetsbeskrivningen:

"Fabrikåterställning samt uppdatering av mjukvara." Enheten fungerar utan anmärkning vid slutkontroll."

Alltså är reparationsverkstaden helt retarderade?..

Min fråga nu är det möjligt att gå till telenor och kräva att de får åtgärda felet på annat sätt eftersom jag inte har möjlighet att skicka iväg telefonen i 4 veckor till för att sedan få tillbaka den oreparerad.

Alternativt ta kontakt med Konsumentverket och försöka reklamera produkten?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Försök gå tillbaka och var snäll och kräv det åtgärdat och hänvisa till att tiden inte fungerar. Reparationstiden för det du vill ha fixat är trots allt 4+4 veckor dvs 8 , beroende på hur lång tid det tog första gången och hänvisa att det är alldeles för långt, även för konsumentverket.
    Tänk på att de måste ha fått chansen att reparera den 3 ggr om jag inte minns fel,för samma fel för att du ska ha laglig rätt att reklamera produkten. Men det brukar gå att ordna sådant tidigare om man framför sig och sitt problem på ett bra sätt.

Så det gäller att vara ödmjuk.

Har den varit inne för samma sak tidigare?

Sent from my LT18i using Tapatalk

3. Oshcar

Oshcar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Skickade in min för ett fysiskt fel, avstängningsknappen var trasig. Sa att det ENDAST var ett fysiskt fel och att telefonen annars fungerar felfritt, fick tillbaka den reparerad men idioterna hade också uppdaterat mjukvaran så min root och nyflashade rom var borta fast jag specifikt sagt att det inte va något fel med mjukvaran.

Allt gick på garantin och tog 4 veckor men fasen så irriterad jag va över att de uppdaterade mjukvaran utan att det behövdes.

4. androidfeber

androidfeber Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Lämnade du in din telefon med root ?!? Märkte dom inget??

5. csidroid

csidroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

är det inte så att det bara påverkar garantin om felet orsakas av att man rootade/flashade

6. androidfeber

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Så det du menar är att försäkringen inte påverkas?

Sent from my Desire HD using Tapatalk

7. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag lämnade också in min rootad.. Därför jag är så irriterad men det kan jag ju inte säga till dom. Trodde aldrig att de skulle starta phonen överhuvudtaget. Gick till telenor idag. Fick telefonnumret till serviceverkstaden och jag ska ringa dit för att prata med dem tydligen.

Får se hur det går.

8. androidfeber

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Vad körde ni för rom i så fall? Måste ha varit någon med sense 2.1 om de inte "märkte" något :O ?
    Jag ska också lämna in min telefon på grund av fysiskt fel. On/Off knappen sitter långt in och man måste peta med nageln för att sätta på den samt att glaset framför kameran är sprucken från insidan (?) då man inte känner sprickorna när man drar nageln över skärmen. Sprickorna påvkerar inte heller kamerans prestation ...

9. hawah

hawah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Detta är standardförfarande när man lämnar in mobil för lagning oavsett märke - verkstäderna (om det är en auktoriserad) ska alltid uppdatera till senaste mjukvaran. Så har det alltid varit och en varning att all din data kommer att raderas ska informeras om vid inlämnandet...

10. androidfeber

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Vad var det för rom du körde?

11. androidfeber

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Så när det är fysisk skada så spelar det ingen roll om telefonen är rootad eller inte?