Lämnade iOS - För Desire Z

Diskussion i 'Desire Z' startad av BennyBlack, 29 januari 2011.

1. BennyBlack

BennyBlack Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag lämnade alltså iPhone 4 för att nu ge Android ytterligare chans. Valet föll på Desire Z. Det jag undrar är, är Desire Z många ljusår sämre än iPhone?

Om jag nu skall roota, kan någon länka en lätt guide som funkar på följande?

Android-version:
    2.2.1

Basbandsversion:
    12.28e.60.140fU_26.04.02.17_M2

Programvarunummer:
    1.72.405.2

Samt, kommer Desire Z få 2.3?

2. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ja, DZ är mycket bättre än ip4 och jag har haft båda. Den kommer få 2.3 och här har du en root guide som ligger på stickies...

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=25983

saknar dock appstore lite men de kmr många apps ändå till android

bra val!

tips är att kika in xda forumdel för Z eftersom de inte så stor aktivitet här i swedroid

3. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Gratulerar med ett bra köp. Jag har inte provat iFån 4 så genomgående så jag vet inte om den är bättre eller sämre än Desire Z. Jag är dock sjukt nöjd med min Desire Z. Den har mycket bättre skärm än iFån 3Gs(snyggare och känsligare), spelen flyter bättre och den är mycket billigare. Hoppas att du blir nöjd med din Desire Z. Om du har några frågor är det bara att fråga

4. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Det är ingen skillnad du kommer se med blotta ögat mellan ip4 retina och DZ S-LCD...tycker de är jämlika och båda lika fina.

sen det där med 2.3 lär ju dröja som vi vet tills htc lägger in sense o massa annat men den lär komma i sinom tid :)

5. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Android 2.3 kommer att komma officiellt från HTC ja. Dock vet jag inte när. Kan nog dröja till enda tills Q3 2011 om vi har otur. 2.1 uppdateringen till HTC Hero dröjde ju lång tid.

6. Kiwi

Kiwi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    456

MINA ENHETER

Personligen tycker jag att webbläsaren fungerar bättre på iphone än på desire z/android.

Jag kör alltid med 8st flikar/fönster öppna samtidigt med mina favoritsidor och kan snabbt växla mellan dessa samt zooma in/ut smidigt med iphone

Än så länge har jag inte hittat någon webbläsare till android som fungerar lika smidigt.

De jag testat har begränsningar i hur många fönster/flikar man kan ha öppna samtidigt - kommer ej ihåg vilka flikar/fönster jag var på senast och "hackar" när man zoomar in/ut.

De jag testat är den medföljande browsern (Chrome), Dolphin HD, Opera samt Fennec (Firefox)

Det är dock mycket annat som fungerar bättre på desire z och tangentbordet är underbart.

Vissa saker fungerar bättre på iphone och vissa saker är bättre hos android - inga konstigheter.

Etzolin gillar detta.
  7. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.590
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop

Tänk va glad jag blev när jag läste det där, äntligen någon som har insett att inget företag gör ALLT bäst, utan man får alltid kompromissa

Välkommen hit

Kiwi gillar detta.
  8. Zimmerman

Zimmerman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Testa Miren Browser :) Jag har gått från Dolphin HD till den och än så länge känns den riktigt bra! Klart den smidigaste jag testat för Android så här långt!

Kiwi gillar detta.
  9. Kiwi

Kiwi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    456

MINA ENHETER

Tack

Tackar, Miren verkar vara -precis som du säger- smidigast så här långt.

Och detta är en av de saker jag gillar med android - stora valmöjligheter :)

10. Zimmerman

Zimmerman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Håller med, det är dessa valmöjligheter som gjort att jag fastnat för Android :)

Sent from my Desire HD using Tapatalk