Lämnar tillfälligt Android världen

Discussion in 'Off Topic' started by trashed78, May 25, 2010.

1. trashed78

trashed78 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Haft min hero i 8 månader nu och har vart hyffsat nöjd, Då har ja känt att android är lite för mycket beta, beta os och beta telefoner. Uppdateringar som uteblir och tillverkare som inte hinner med i utvecklings takten android rasar fram i.

Kommande uppdatering från 1.5 till 2.1 erbjuder såpass lite förbättring att det är synd att htc inte bara skippar 2.1 och ger oss 2.2 istället som skulle ge nytt liv i luren totalt.

Jag har nog flashat fler gånger än vad jag ringt på telefonen, varje ny rom testas och varje rom innehåller bugg efter bugg och man måste flasha uppdateringar hela tiden.

Och inte nämna betalapps! :)

Jag fick idag ett erbjudande att förlänga mitt abb och få en Iphone 3GS, den kommer ja låta va orginal och inte jailbreakad.. Det bara fungerar.

Återkommer garanterat i framtiden när Android 5.0 är ute om ca 2 år i den här takten och google kanske lanserat någon ny fet Nexus 5 med.. Men tills dess blir det Iphone för jag är trött på alla buggar :/

Ville bara skriva av mig lite :)

2. Cybermarre

Cybermarre Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp för Iphone har inga buggar. Men jag håller med Andoid känns lite crowdsourcing men det är det som gör det kul, alla är med och förbättrar/utvecklar.

3. trashed78

MINA ENHETER

Klart den har buggar, allt har buggar..

4. Cybermarre

Cybermarre Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

mm precis men du menar att android har mer störande buggar då?
    Du säger ju att det är ett argumnet för att byta till Iphone

5. trashed78

MINA ENHETER

Buggarna va nog inte det stora argumentet, den stora delen är att Hero'n hamnar efter pga av HTC + googles snabba utvecklig, inget ont alls om android.. älskar systemet men om ja skulle gå tillbaks i tiden skulle ja verkligen inte betalat 5k för heron när sen nexus släpptes..

Man kan ju alltid önska att fick någon form av framtidsplan för uppdateringar/uppgraderingar från tillverkaren.

Det höll på att bli en Nexus om inte jag blivit erbjuden en iphone

Tro mig jag har haft en underbar tid med min hero, ja har ful zippat rommar, kompilerat kernels lekt med java programmeringen osv osv.

6. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Lycka till med din iPhone, jag är övertygad om att du kommer vara belåten med den. Oavsett om man är en Android-fanatiker eller inte så är det bara att erkänna att iPhone 3GS är en utmärkt telefon.

Hoppas dock du hittar tillbaka igen om något halvår, år, då suget att pilla, leka och testa ny hårdvara och nya androidversioner blir för stort för att motstå :)

7. trashed78

MINA ENHETER

Absolut lär ja hitta tillbaks men nu blir det iphone som mobil ett tag framöver så kanske allt hinner stabilisera sig :)

8. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    kan förstå dig. Fast skillnaden är att jag ser charmen med beta-stadiet, och allt kan bara bli bättre.

Ha så skoj!

9. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag gick från iphone till Nexus One o jag kommer inte att gå tillbaka ifall inte apple lanserar ett mirakel i framtiden :)

10. trashed78

MINA ENHETER

MMm nexus one är nice, tyvärr satte ekonomin stopp.. nu flyter bara mitt abbonemang på som vanligt med en annan telefon :/

11. olsson

olsson Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

En skillnad med iphone är också att det inte ramlar in nya modeller hela tiden. Och alla som kommit får uppdateringar. Android-mobiler kommer titt som tätt och nu har det låtit lite som att uppdateringar inte kommer till alla heller. Ska man ha android borde man nog egentligen ha en google-mobil, där kommer säkert alla modeller få uppdateringar.

Jag har en ipod touch och förstår varför folk med iphone är så nöjda. Hade man kunnat programmera och experimenterat med sin android hade det nog blivit mycket roligare :)

12. coolof

coolof Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tänkte precis som dig för ett tag sen men jag tycker att Google kommit med väldigt mycket bra den senaste tiden, Froyo känns exempelvis som ett fantastiskt steg framåt. Synd bara att man var dum nog att köpa en Desire istället för att importera en N1, hmm. Men det löser sig.

Sen är jag lite partisk då jag hittat till utvecklingssidan och lärt känna några riktigt trevliga personer på köpet :)