Lämpligt abonnemang till HTC Hero

Diskussion i 'Allmänt' startad av jocke4u, 28 dec 2009.

1. jocke4u

jocke4u Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,

Är sugen på att köpa en HTC Hero (eller liknande).
    Har inget mobil-abonnemang idag pga jobb-mobil. Har bredband och IP-telefoni via Glocalnet.

Vill kunna använda den "online" med RSS, mail, surf och sånt. Idag har jag inte direkt behov av Spotify men det kommer säkert bli några Youtube-klipp.
    Jag ogillar snåla "restriktioner" som kan påverka nyttan av telefonen

Vilket abonnemang är mest "prisvärt"?
    Har inga problem att byta bredband/IP-tfn till annan operatör med liknande QoS om det ger ett bra paketpris.

Mvh
    Joacim

2. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Personligen gillar jag Telia (för de har överlägset bäst täckning när man lämnar stan) och dessutom har bra kundservice och felsökning...
    ...och deras bästa abonnemang är det för 29kr/mån (prata på) + 69kr/mån (mobilsurf alltid). Begränsningar, jag visst, men kan man leva med 120kbps efter 0,5GB (vilket är OK enligt min mening) så tycker jag att det är mycket prisvärt. Dessutom får du de tre första månaderna gratis om du tecknar dig för 24 månader...

3. Oskar1

Oskar1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det beror pä hur mkt du ringer själv håller jag pä att byta till 3. Doms 89kr surf och 49 kr att ringa för tycker jag verkar bra. Men om du vill surfa mkt ska du ha telenors fri mobilsurf.

4. Märdin

Märdin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är inne på samma spår som förstnämnda.
    Hur många Mb använder man om man kommer vilja vara uppkopplad alltid, surfar en del, typ youtube, facebook och lite sådant?

Har jag förstått rätt att mobilen alltid ska vara uppkopplad mot internet för att fullt utnyttja alla funktioner? Vi har trådlöst nätverk hemma i huset och på skolan, kommer mobilen automatiskt att koppla upp sig mot dessa och slippa kostnader från sin mobiloperatör?

5. Alerion

Alerion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab (1:a gen)
    ROM:
    Cyanogenmod
    Du kan ansluta till trådlösa nätverk och telefonen kan "komma ihåg dom" och ansluta automatiskt när du är inom räckhåll.

Jag är helnöjd med Tre men det är ju för att jag mest befinner mig i storstadsregionerna.
    För 89 kr (som du får räkna av från Tre's pott) får du 1gb i mån och 6 mbps.
    Och för 69kr i mån (som man också kan dra av från potten) ringer du gratis till alla med Tre OCH gratis till alla fasta telefoner (vet ingen annan som har det). Det sistnämda är värt guld för mig, hade 800 min förra månaden till fasta telefoner.

Jag har ännu inte överskridit 300 mb nån månad och jag surfar och laddar ner rom filer direkt på telefonen ibland lyssnar på spotify och ser youtube varenda dag.

6. cyborg

cyborg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag använder tele2's 200mb i månaden för 29 kr och jag kan då säga att jag aldrig kommit över 100mb.
    Jag surfar, tittar på youtube, uppdaterar twitter, gmail, rss och använder andra program som kräver internet anslutning, jag var rädd att det inte skulle räcka med 200mb men det gör det. Men om du vill använda spotify räcker det inte så långt.

7. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tänk inte ens på mindre än 1 GB, där går gränsen

8. scofie

scofie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    De dagar som jag inte gör så mycket med telefonen så ligger den på ca 1,5MB/dag, men så finns det de dagar man sitter och lyssnar på SR eller kollar på Rapport mm och då tickar det upp mot 100MB den dagen... Så sedan den dagen jag fick min Android så har jag förbrukat 600MB som minst en månad och 2500MB som mest. Själv har jag Tres 89kr som innegär Turbo 3G och 5GB/månad.

9. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

1 GB är ganska lagom, jag gör det mesta med mobilen och har kommit upp i 700mb som mest en månad :)

10. Stinkis

Stinkis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare grabbar på Swedroid.

Har läst bloggen lurkat på forumet här på swedroid nu ett tag men beställde en liquid idag så kände att det var dags att komma in i värmen och snacka lite själv. :D

Jag har en liten fråga när det kommer till telias abonnemang. Går det fortfarande att teckna ett utan bindningstid som man burkade kunna? Jag hittar inte hur man gör det nämligen. Vill verkligen ha telia men ska resa utomlands en längre tid om ca 10 månader.

Om det finns, hur gör man då?

11. Oskar1

Oskar1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tres 89kr surf är 5gig i månaden om dom inte ändrat sen förra veckan

12. Alerion

Alerion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab (1:a gen)
    ROM:
    Cyanogenmod
    Ja du har rätt, wow det är ju faktiskt väldigt bra. Då kan man ju faktiskt använda USB tethering funktionen lite med om det behövs i nödfall.

13. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Ring dem, eller gå in i butik. På webben "styr" de abonnemangen dit de vill, dvs bindning...