längre batteri-tid

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av erbe, 16 apr 2010.

1. erbe

erbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har x10:an med telnor-abonnemang och där kan man välja att stänga ner all datatrafik-åtkomst om man befinner sig i utlandet..fungerade väldigt bra när jag drog till danmark igår..MEN när jag kom hem igen kom aldrig 3g eller ens 2g ikonerna längst upp igång..kunde endast använda tel för att ringa och sms:a..det jag märkte var att telefonen efter en dags användande som vanligt..förutom internet då..låg på 93% batteritid jämfört med normalt kanske 30-40%..

Någon som vet hur man kan ställa in, alt. om det finns en app, som gör att man kan stänga ner 2g/3g när man inte önskar använda internet?

ps. använder mig av juicedefender och taskkiller och tycker att batteritiden har förbättrats avsevärt(iofs kanske detta har att göra med ju fler laddningar=bättre batteritid)

En sak till...finns det någon möjlighet att göra sig av med allt vad moxier heter..sjukt onödigt att ha!

Last edited: 16 apr 2010
  2. Aveyz

Aveyz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Juicedefender stänger ju ner APN-service (Jag tror det är det som ärt 3g med mera?, iaf har jag förstått det så). och 1 minute varje kvart slängs det på för att lada eventuell data, mm när du inte använder telefonen aktivt. Mycket bra program som har hållt min bateritid på x1.80% och det känns så också.

Sen fårm an ju skylla sig själ (som jag) som konstant pillar på telefonen och glömmer wifi igång med mera, men dom dagar som det pillas mer normalt är det hur bra som helst.

3. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    APN tror jag är själva dataanslutningen. Alltså inte specifikt 3G eller 2G utan just anslutning för datatrafik.

Jag installerade appen "de.mangelow.network (fann den när jag sökte på network tror jag) och den funkar som en genväg till inställningar för "Mobila nätverk" ( Inställningar > Trådlösa styrenheter > mobila nätverk)
    Ändrar från "WCDMA preferred" till "GSM Only" så räcker batteriet mycket längre.

4. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

APNdroid stänger all internet uppkoppling med ett klick

5. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    3G drar mer ström än 2G eftersom tekniken innebär att mobilen har tätare kontakt med masterna jämfört med gamla 2G. Min gamla mobil surfade jag nästan aldrig med, hade inget dataabonneang, stängde jag av 3G så fick jag bättre batteritid.

6. erbe

erbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mange tak

jag tackar..dock hittade jag juicedefenders förmåga att stnga av APN:n och ja det stänger all datatrafik..både 3g/2g..works nice:)