Länka vänner efter 2.1 fungerar inte :(

Diskussion i 'Hero' startad av v34, 30 jun 2010.

1. v34

v34 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo alla,

efter att uppdaterat till 2.1 så kan jag inte länka mina kontakter till facebookprofilerna, så nu saknar dom bilder. detta funkade klockrent innan.

om jag går till kontakter -> en person -> uppdat. o händels. -> länka till facebook-profil

då står det direkt "inga sökträffar" , skriver sen vännens namn i sökrutan men det resulterar endast i "inga sökträffar" :/

ibland avslutas processen "com.htc.bgp" men inte alltid

jag har testat att avinstallera facebook appen, tagit bort facebooksynkningen o lagt till igen men inget hjälper.

nån som har stött på samma fel ?

2. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Fungerar bättre än någonsin här..?!

3. barbabenny

barbabenny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft samma trubbel men till slut så fungerade det, till en början så saknades två kontakter som inte synkades.

Jag tog bort Facebook-kopplingen, la till den igen....hände inget. Testade igen hände inget etc...

Provade en gång till, la till kopplingen och valde sedan att synkronisera alla konton under synkronisering och konton. Vips! så funkade det, känns lite random.

4. v34

v34 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tycker inte om random :ehm:

5. v34

v34 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

och inte fungerar det efter en fabriksåterställning heller ....suck ....

Last edited: 30 jun 2010
  6. latj0o

latj0o Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma problem här... riktigt irriterande!

7. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

har precis samma problem....

8. logaritm

logaritm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För mig tog det bara en jäkla tid för den att läsa in facebookvännerna verkade det som. När jag sökte till en början fick jag bara upp vänner vars namn började på A och sen tog det ett tag och den läste in namnen successivt. Har man många facebookvänner är det kanske det som är problemet...

9. v34

v34 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

får som sagt inte upp någonting , väljer man att synka så blinkar det lixom bara till så händer inget ...

jeje , skönt att man inte är ensam om problemet då :mad:

10. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

ni får vänta ett tag, typ över natten eller något ibland. Fick detta förut också men dagen efter fanns profilen i mobilen

11. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hoppas det sparkar igång snart... Skumt att jag fått det här problemet nu när jag aldrig haft det med någon tidigare ROM (och då har jag ändå testat rätt många...)

12. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nu funkar det för mig. Jag provade att plocka bort mitt facebook-konto under inställningar - konton och synkronisering, startade om mobilen och lade sedan upp kontot på nytt. När jag nu skulle lägga upp ett nytt konto såg jag att jag nu kunde välja mellan ett konto för "Facebook" eller "Facebook för HTC Sense". Jag skapade ett konto med alternativet "Facebook för HTC Sense". När jag sedan hade haft telefonen liggande ett litet tag var helt plötsligt alla kontakter synkade med Facebook.

Jag tror att det konto jag tog bort var ett "vanligt" Facebook konto, alternativ ett ovan. Frågan är om det var det som var anledningen till att det inte fungerade förrän jag bytte till Sense-varianten...

13. JonasAllenbrant

JonasAllenbrant Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan du förklara det där med "tog bort facebook-kopplingen" samt hur man synkar alla konton.
    Mitt problem är att Facebook-kontakterna fram till bokstaven P går att länka medan de from R inte hittas. Myckt frustrerande men en skitsak egentligen.:ehm:

14. v34

v34 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har du facebook för android installerat så ser man det valet, men man verkar inte kunna välja det.

försökt göra exakt på samma sätt som dig men inte lyckats.

satt med htc support igår och det första vi ändra var att tabort telias proxyinställningar, men det gjorde som sagt ingen skilland.

för er som det funkar för, vilken operatör har ni ?

15. gaffaman

gaffaman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

jag har fortfarande det underbara problemet, att jag inte lyckas nå googles server via 3g än.
    och har inte lyckats hitta någon wifi-spot, som har vart stark nog att bruka.

men drabbades av det mindre roliga att när jag körde HTC synk för första gången, lade det in min sambos telefonbok istället för min.
    och hon har någon sunkig ericsson som jag helst inte rör vid, då jag är rädd att den smittar sina sega menyer via hudkontakt.
    tappade alla kontaker som fanns i luren, de på sim-kortet fanns kvar.
    men vill gärna få tillbaks mina googlekontakter snart.

Last edited: 2 jul 2010
  16. v34

v34 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jahopp, håller på att nedgradera hero:n nu , för att sen uppgradera till 2.1 igen.

har en kollega , han har bara kontakter till bokstaven M ....

to be continued ....

17. Tiger79

Tiger79 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lyckades fixa problemet

Har skrivit en instruktion på engelska hur jag lyckades åtgärda problemet.

After the update to Android 2.1 on my HTC Hero, like many other people, I had problems syncing my phone contacts to my facebook contacts. The process com.htc.bgp constantly force closed, and no linking could be made or is some cases only a part of the facebook contacts were synced.
    Different fixes has been suggested by users online but none of them worked for me. But after a lot of trying, a combination of these fixes finally solved the problem for me. Now all my facebook contacts are available to link to my phone contacts.

Here’s what I did:

1. On your computer, go to Facebook – Account – Application settings. Remove applications Facebook for Android and HTC Sense. Log out of Facebook.

2. On your phone, remove any other Facebook programs or widgets you might have installed.

3. Go to Settings – Accounts and delete your Facebook for HTC Sense account. The settings Background data should be checked and Auto-sync unchecked.

4. Go to Settings – Applications – Manage applications. Enter each of the following applications and click Clear data:
    a. Calender
    b. Calender Storage
    c. com.htc.socialnetwork.accountmanager
    d. com.htc.socialnetwork.provider
    e. Facebook for HTC Snese
    f. Gmail
    g. Gmail Storage
    h. My Uploads
    i. PC Synchronization

5. Restart your phone.

6. Connect to the internet.

7. Start the Photos program

8. At the bottom there should be a facebook icon. Click it and log in to your facebook account.

9. Let all the contacts download.

10. Go to your contacts (People program), and now your old Facebook connections should slowly start to appear, and you should be able to link the contacts to your facebook contacts.

Perhaps one or a few of these steps are not necessary, but at least it’s what worked for me.

Good luck!

18. v34

v34 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

yeps, nu funkar det klockrent , märkligt att det ligger cachade filer på mobilen efter en nollställning ? ..men men ... jag bugar o bockar för hjälpen!

19. v34

v34 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

bah, nu var jag för snabber ...funker icke.

allt fungerade till punkt 9 , sen var det stopp, får inte in några bilder på mina kontakter.....

:(

20. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Samma för mig :/