Problem: Länkar i Gmail-email öppnar fel URL

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Xboy, 20 maj 2012.

1. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Hej alla.

En kollega har bekymmer med sin Ice Cream Sandwich-uppgraderade HTC Sensation. Då han öppnar sin Gmail-app och läser ett e-postmeddelande med vanliga länkar till olika webbsidor öppnar Androids inbyggda webbläsare (default-/standardläsaren, ej utbytt) inte länken man klickar på, utan visar endast den senast besökta sidan.

Exempel:

1. Jag har med min kollegas telefon efter omstart besökt Dagens Nyheters webbsida med den inbyggda läsaren.
    2. Jag startar därefter Gmail-appen och läser ett e-postmeddelande med en länk till Swedroids forum.
    3. Jag klickar på länken varpå webbläsaren hoppar fram, men istället för att hamna på Swedroids forum är jag kvar på Dagens Nyheters hemsida.
    Även om Android är linuxbaserat har jag på klassiskt Windows-manér provat att rensa webbläsarcachen och radera alla cookies och därefter starta om telefonen. Tyvärr blir resultatet detsamma. Jag har även letat på Google Play för att se om det finns någon uppdatering till själva Gmail-appen, vilket det dock inte gör.

Känner någon igen problemen? Är det ett klassiskt Android-problem, eller finns orsaken i HTC:s egna modifikationer med Android-koden? Och framförallt - finns det någon lösning? Alla svar uppskattas, så klart!

2. Mjodroid

Mjodroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har du testat sökfunktionen eller ens skummat i forumet?

3. jinx

jinx Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

rätt många som har de problemet o de är htc.

Hade de inte på custom roms men nu på insertcoin ... tror ja minns nån fix men inte orkat bry.

har för mig de fixade sig om han laddar ner nya updateringen som kom efter ICS

4. Mjodroid

Mjodroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag kan ha fel men jag tror den fixen var för i\urkoppling av WiFi vilket inte funkade före den fixen men som funkar efteråt. Den strömsparande funktionen alltså som gör det automatiskt vid viloläge. Men jag kan ha fel.