Problem: Läsa S note filer på datorn

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av lud909, 2 apr 2013.

1. lud909

lud909 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Lyckade spräcka min skärm så den blev helt svart.
    Men har endel viktiga anteckningar i S-note som jag inte vill mista.
    Nu till frågan.
    Finns det något program eller liknande jag kan använda för att läsa filerna på datorn?
    Har testat file view pro men får det inte att funka. Några förslag på vad jag skall göra :)

2. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Du kan inte lämna in telefonen för byte av skärm då? Samsung tar väl 500:- för det, eller om de höjt till 800:- nu kanske.

Ett annat alternativ är att du köper en skärm själv från valfritt ställe, på ebay lär det finnas billiga skärmar. Sen kollar du på youtube på hur man byter, finns säkert ett par klipp som visar exakt hur man går tillväga. Tror inte detta är speciellt komplicerat.

Ett sista alternativ är att du för över de till datorn och skickar till någon du känner som har s-note och ber denna konvertera och skicka de till dig.
    Denna metod vet jag dock inte om den fungerar då jag tog första bästa lösning på nätet. "from the note itself by clicking on the menu there is an option which says share via and it lets you convert them to pdf and email and more. also it can be done with the export option also found in the menu for each note."

Den andra lösningen från internet var: "A possible solution, from a Windows PC. Sync your .SNB files to a PC somehow (Dropbox, USB cable, etc.). On the PC, change the .snb extension to .zip. Windows Explorer can then open the resulting folder. Hopefully you will find a usable audio file in there, if Samsung is using a standard audio format. But I haven't used this find audio, I just played around with it to see if changing it to .zip was a way to access the notes images without converting. It wasn't, as the note image I found was sized more like a thumbnail than a readable image."

Källa: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1907192