Läsar om appar/websidor automatiskt

Diskussion i 'Xiaomi 12 / 12 Pro' startad av andersjohansson1984, 25 maj 2024.

  1. andersjohansson1984

    andersjohansson1984 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2020
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    7
    Är det någon mer som stör sig på att när man kanske t.ex är inne på en app och läser något och behöver öppna en annan app för att kolla något, sen när man växlar tillbaka till den andra appen så "uppdaterar" telefonen appen på nytt så man börjar från början?

    T.ex läser något på fb, sen hoppar man över till Google för att Googla och när man hoppar tillbaka till fb så uppdaterar den sidan så man kommer överst och då hittar man inte det man läste om..
    Är jobbigt när man t.ex skriver ett mail och googlar något, sen uppdaterar den när man går tillbaka till mailen och allt jag skrev försvinner..
     
  2. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    361
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Sånt här beror väl delvis på hur mycket minne man har i sin enhet, kanske hur "aggressiv" minneshantering enheten/tillverkaren har, men även på hur appen i sig är kodad. En bra kodad app ser till att användarens "state" bibehålls även om man går mellan appar, och FB på Android till exempel är ju helt kass detta (och mycket annat). Det händer mig dagligen att jag startar appen och börjar läsa något och efter en stund så kickar den mig tillbaka till starten utan att jag gör något (jag är alltså fortfarande i appen och bara läser). Så vad gäller FB appen så skulle iaf jag hävda att den är riktigt kass kodad, det är så mycket buggar i den.

    Nu vet jag inte vad för mail app du använder men Gmail sparar ju ett utkast av ditt mail allteftersom du skriver det så om du tappar state där, eller startar om appen/enheten, så ska du kunna hitta det du skrivit tidigare i Utkast mappen. Du kan ju även fortsätta skriva mailet på en annan enhet.

    Det jag brukar göra om jag vet med mig att jag ska skriva något långt eller viktigt, i en app eller sida jag inte riktigt litar på att den funkar hundra, är att skriva det först i Google Keep eller Docs och sedan kopiera över texten när jag är klar. Kan ju spara en en del arbete och frustration.
     
  3. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    361
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Men för att svara på din egentliga fråga, ja jag stör mig också på detta!