Hej!
Såg en liknande tråd längre ner, men eftersom den personen verkar veta lite mer vad den söker så gav inte infon mig så mycket.
Jag läser pappersböcker med båda barnen fortfarande, men blev lite sugen på att testa en dedikerad läsplatta istället. Först tänkte jag att Storytels platta skulle passa perfekt, men det faller lite grann på att många av böckerna jag kollat in endast har alternativet att lyssna. Dessutom blir det inte särskilt kostnadseffektivt då jag framförallt med dottern läser längre böcker som tar tar upp emot 2 månader att läsa ut ibland. Annars var Storytels alternativ rätt smidigt, men det blir helt enkelt för dyrt i längden. Hade jag lyssnat mer på böcker så...
Har provat förut att läsa med ipad, men den blir för tung, vill ju kunna läsa med en hand.
- Den optimala plattan vore:
- Lättviktare.
- Bakgrundsbelyst så klart.
- Enkel att ladda ner köpta böcker direkt i plattan utan att koppla in i dator (vet inte om det går?).
- Kunna låna från biblioteket (den kräver nåt slags adobe-program om jag förstod det rätt).
- Fysisk men ej "högt klickande" knapp för att ta sig till nästa sida (vill inte störa fruns sömn i sängen när jag läser).
- Kunna köpa den från en känd svensk butik, för att kunna hantera garantiärenden lätt.
Är helt grön på området, tar därför tacksamt emot förslag. Punkterna jag nämner ovan är så klart förhandlingsbara, men jag känner mig själv - om det ska behöva krånglas med att lägga in böcker via datorn finns risken att plattan inte används till slut när nyhetens behag har lagt sig.

Click to expand...