Läsplatta?

Diskussion i 'Samsung' startad av hiro, 11 apr 2011.

1. hiro

hiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 9
    Jag har i skolan nu ett par kurser framöver där jag kommer läsa ett stort antal vetenskapliga artiklar.

Min laptop är lite för klumpig för att dra med mig på tunnelbanan och funderar på att skaffa något för att läsa pdf-filer.

Nu är frågan, hur går det att läsa långa texter på en 7-tums skärm?

2. Buzz

Buzz Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Tänk också på att det är skillnad på aktiv/lysande skärm som på Galaxy Tab jämfört med passiv/reflekterande som på Amazon Kindle. Vilket som fungerar bäst av dem är till viss del en smaksak. Jag skulle nog personligen föredra Kindle DX före Galaxy Tab för att läsa längre texter. Men det beror på materialet också, en Tab kan vara bättre på att hantera pdf än en Kindle.

3. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Vet inte hur det är om man blir trött i ögonen så att säga om man ska läsa längre texter men går utmärkt att läsa (bra storlek på text)

4. hiro

hiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 9
    Ok, jag funderar på att köpa en. Även om det kanske skulle vara värt att vänta känns erbjudant på netonnet väldigt lockande.

Saken är ju den att jag kommer läsa mycket pdf, och jag vill inte behöva scrolla i sidled när jag läsar. Ska ta en promenad och försöka leta upp något demo-ex.

5. calanbalan

calanbalan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har både Galaxy Tab och en Kindle3 och föredrar Tab'en numera just på grund av PDF'erna som där som regel funkar bra. Du kan i princip inte läsa PDF'er alls på Kindle3 utan måste i så fall ha Kindle DX (som jag inte testat). Sen är det ju mycket smidigare att kunna klicka på länkar etc och läsa mer på GTn än på Kindle.

Personligen föredrar jag 7tums formatet framför större skärmar då det funkar att hålla dem i en hand och läsa. Enda nackdelen som jag ser med GTn är att man kommer åt skärmen eller menyknapparna och hamnar nån fel men annars funkar det bra som sagt.

6. jrylander

jrylander Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick ont i ögonen av att läsa på taben. Numera läser jag på en Sony-läsare som jag tycker fungerar bra.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk