Lätt att skada finishen?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av SGS, 12 sept 2010.

1. SGS

SGS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Efter att ha läst igenom alla inlägg i denna tråden:
    http://android.modaco.com/content/s.../quality-of-finish-on-the-galaxy-s-epic-fail/

Så börjar jag bli lite rädd. Jag tyckte att jag hade en superplan, d.v.s. att endast ha ett läderfodral som mobilen ska ligga i alltid förutom när den är i mina händer, då slipper man använda skärmskydd i och med att det enda som då kommer i kontakt med glaset är mina fingrar, vilket omöjligt kan repa den.

Nu verkar det som att jag åtminstone måste ta ett av mina liggande skärmskydd och klippa ut en ruta åt home/action-knappen iaf.

Hur ser era ut, är de verkligen så sköra?

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 604
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    jag tycker verkligen inte den är skör, med tanke på all plast.

Det enda jag aktar mig för är nycklar i samma ficka, annars är det mest slit och släng. Har inga märken än iaf på minst två månader

3. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har faktiskt fått min första repa på glaset efter några månader. Skulle ta upp mobilen och den flög iväg. Tappade greppet mitt i rörelsen, jävlar vad den flög. Smack, batteriet, bakstycket och framstycket utspridda på golvet. En vågrät repa på fyra millimeter strax ovanför hemknappen. Inget som stör lyckligtvis! Tänker inte ha nåt skärmskydd ändå.. Blir så taskig känsla på touchen tycker jag.

4. SGS

SGS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

5. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

6. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag håller med dig på båda punkterna. Jag har alltid tyckt att Paul är en lurig typ. Han har säker nån baktanke med det här.

7. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har haft min sedan releasen och har inte något slitage av någon sort på telefonen, vilket jag konstaterat efter noggrann undersökning under en lampa. Det enda skydd jag använder är en tygpåse när jag är ute med den.

8. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Han ska skapa nisch för hem-knappsskydd? Tror han har en tumme gjord av sandpapper. :)

Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000

9. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tyckte bara att knappen såg väldigt nerkladdad ut.. Var det verkligen repor? Jag kanske kollade på fel bild.. :)

10. vurna

vurna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har haft min SGS i nära 3 månader nu. Inte minsta märkte någonstans.

Jag är något aktsam om telefonen, dvs har den i fickan utan nycklar i samt tappar ej telefonen i marken. Jag har inte en tillstymelse till märke på telefonen.
    Kan tilläggas att jag inte använder något skärmskydd eller eller annat sånt.

Att han lyckats få sånna märken på telefonen när han är så aktsam som han beskriver låter osannolikt.

11. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    På det viset är det smidigt med ett helt bakstycke som kan bytas ut vid slitage. Givetvis skall det se fräsht ut godtycklig tid, men ändå att man har möjligheten att byta. (utan att köpa ett helt skal och utan att demontera hela telefonen)

12. Troublesome

Troublesome Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör med läderfodral och utan skärmskydd precis som TS tänkt sig och min SGS ser ut som ny efter 1½ månads intensivt användande.. Hade skärmskydd på någon vecka men det förstörde för mycket av touchkänslan, inga problem att köra utan!

13. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är löjligt rädd om telefon och har den alltid ensam I ficka, den är repig på skärmen (ett fåtal större repor) och bakstycket är slitet. Tur nog kan man byta bakstycket iaf.

14. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hur har du lyckats med det då? Förstår inte hur det är möjligt.. Ja såvida du inte hanterar telefonen vårdslöst när den inte är i fickan alltså.

15. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7

omöjligt att repa någonting utan att vara våldsam mot objektet ju.

min telefon är med på äventyr kan jag lova och den är som ny än iaf. Sen är det väl en definitionsfrlga vad löjligt rädd om innebär, man kan ju vara försiktig fast med nyckelknippan i samma ficka och då är man ju rökt oavsett

16. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur jag har lyckats med denna bedrift har jag ingen aning om, sedan dagen efter att jag fick min SGS levererad har jag totalt gått ca 3 dagar utan skärmskydd på den (hade en invisible shield, gick några dagar utan och slängde på en screen guard).

Innan jag slängde på Screen Guarden såg jag att det fanns få men rejäla repor som uppkommit under perioden utan skydd.

Löjligt rädd om telefonen innebär att jag alltid har den ensam i fickan om den inte ligger i handen. Är jag ute och rör mig på ett sådant sätt att den inte kan ligga i fickan tar jag ut digitalkameran från min lilla Golla väska och lägger telefon där istället :)

Funderar fortfarande på hur repor m.m. kan ha uppkommit, mig veterligen har jag inga små objekt som t.ex. sand/diamantkorn/titannålar i varken byxfickorna eller kameraväskan.

Nåväl, skärmskyddet gör sitt jobb iaf och bakstycken kan man köpa nya!

17. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Lessen men du måste seriöst ha gjort nått med den :P En arbetskompis till mig retade mig igår och drog en nyckel!! över skärmen på telefonen bara för att bevisa att jag inte behövde skärmskydd.. Klart jag blev nervös å förbannad men inte ett märke syndes efter.. å jag vred och vände på den med ljus och utan ljus för att se repor.. :P

18. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Men det bevisar inte att du klarar dig utan skärmskydd. Nycklar är gjorda i relativt mjukt material och har inte särskilt skarpa kanter. Det är bara dra lite lätt med fint sandpapper så kommer din skärm se lika repig ut som allt annat glas gör.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

19. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du testat?

20. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men hur kan folk repa skärmen när dom säger att dom är så försiktiga och har den ensam i fickan osv.. de är omöjligt! nått måste dom ha i fickan som ligger och repar.. mjukt tyg är väll inte vasst eller har jag missat något??