Lätt rispad/repad Arc?!

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Steniz, 7 jul 2011.

1. Steniz

Steniz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har märkt att min Xperia arc väldigt lätt får skråmor på bakskalet och på sidorna...någon annan som upplevt samma med sin telefon? Har alltid min telefon i läderfodralet och har även ett display skydd (som tur är). Någon som kört utan displayskydd och kan säga hur lätt skråmad displayen är??

Arcen blir också jävlit lätt ner smutsad bara man rör den...Antingen är det jag som har väldigt feta och smutsiga fingrar eller så har SE gjort en telefon som inte klarar minsta lilla partikel som rör i telefonen utan att få en liten skråma...:eek:

2. swematte

swematte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kör utan displayskydd å ser inga repor,kan tänka mig att det är likvärdigt sgs gorilla glas.

3. Newguy

Newguy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

kör utan skal / läderfick och tagit bort båda skärmskydden. inte en repa och jag är inte direkt försiktigt me min då mobiler är slit o släng för mig :P

4. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Färgen har nötts av på ett par ställen på min Arc, men jag har å andra sidan tappat den ner i asfalt ett par gånger. Kör med det medföljande skärmskyddet och det är rätt repigt nu.

5. Puggen

Puggen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro
    Första inlägget, hängt på forumet som gäst ett bra tag. Kände att det var dags att regga sig :P

Till ämnet. Jag har råkat tappa min arc minst 4ggr ur det medföljande fodralet när man råkat ta upp mobilen uppochner, förargligt. Har själv lite fula märken i hörnen på telefonen samt i skyddsfilmen på displayen. Funderar på om det går att byta ut ramen till en hel och fin sådan?

6. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Gå in på Skalshop och kolla. Där verkar det finnas något som heter "Arc bakparti original" för 139 pistoler. Kan det vara rätt? Hur svårt det är att byta har jag ingen susning om.

Displayskydd kör jag sedan länge från Teknikproffset. Kostar 19 bagis och är bra. Ingen "äcklig gummiyta" som dom svindyra Invisible Shield eller Copter. Däremot brukar jag köpa några stycken åt gången för dom är lite kniviga att få på så att det blir riktigt bra.

7. Puggen

Puggen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro
    Ja det måste ju vara den men frågan är just hur pass komplicerat det är att montera den? :ehm:

Drömmen vore ju om det fanns en likadan i metall...

8. Musicman_91

Musicman_91 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste väl vara "batteriluckan" de menar? Isåfall är det ju inga problem :)

Metall vore nått ja! själv har jag fått repor på min batterilucka bara genom att ta ut å in telefonen från läderfickan....