Låg kvalitet på desires konstruktion??

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Defeat, 3 nov 2010.

1. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tja! Är det bara för mig som bakluckans plastfästen gått sönder och slitits ut, så att den glappar och ena sidan har en stor glipa?

Har fått ta av och på den några gånger, eftersom jag bytt simkort och flyttat över nummer, satt i nytt minneskort samt ta ur allt när den skulle in på service. Nu är den ännu värre efter att ha vart på service (efterblivna anovo..)

Tycker luckan borde tåla att tas av och på några gånger?? Till och med ffästena i telefonen är slitna, och telefonen är endast använd i 3 veckor

2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Jag har tagit av min lucka minst 30 gånger och min sitter fast, som en sten.

3. Broderbluff

Broderbluff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Haft min Desire i snart 8månader har tagit av och satt på luckan väldigt många gånger utan det minsta problem med glapp.

4. Shamejonas

Shamejonas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har samma problem.. det klickar och har sig när jag tar upp Desire i handen. den sitter inte fast helt. Och den är lite mer än en vecka gammal bara. så tror ni det skulle hjälpa att köpa en ny baksida eller är det kanske fästet på själva mobilen som är lite dålig?

5. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jag har haft ett silicon case på ett bra tag nu, så har inte tänkt på det... Tar iprincip aldrig ut batteriet mer. :)

6. Shamejonas

Shamejonas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kanske ska ta och köpa mej en sån, så kanske det inte märks lika mycket! :D bra ide! tack!

7. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Dessutom känns den mycket mer bastant och robust :)

8. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Jag har haft min sedan i juni och tagit loss locket massor med gånger. Sitter bra och inget har gått sönder. Brukar dock vara rätt försiktigt när jag lossar den för att förhindra att den går sönder då den som sagt bara hålls ihop av små plastbitar.

9. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har varit extremt noga när jag sätt fast och tagit på luckan. Är väl anovo som stått och slagit på mobilen med en hammare för att jävlas antagligen.. så dåligt de sköter reparationerna så måste de gå in för att förstöra mobilerna..

10. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

har inga problem med luckan, däremot med knapparna, och speciellt homeknappen. känns helt skev, svarar ibland inte :(

11. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    min Desire har då bra byggkvalité i alla fall.
    luckan har jag öppnat och stängt många gånger,byte av SDkort, öppna för rengörning, byta batterier hit och dit.
    fortfarande som ny. haft den sedan April.

12. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Skitbra kvalitet. Både ja o morsan har en, inga repor, inge glapp, inget alls! Haft sen release utan skydd nånstans!

13. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har haft min sedan den var ny. Alla mina tidigare mobiler har varit repiga och färgen avsliten i hörnen. Denna är fortfarande som nu. (ok.. en liten buckla i hörnet efter att jag tappade den i en stentrappa. En av de mest skräckfyllda sekunder i mitt liv..)

14. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Haha:P

Fan känns så orättvist. Har kommer folk och skiter i displayskydd och slänger sin telefon i stentrappor, och den är hel. Sedan kommer jag och är as försiktig, och den börjar glappa direkt, för att sedan glipa rejält efter att nötterna på anovo försökt sig på att laga den.

Det värsta är att det är både fästena på luckan och i telefonen som är slitna. Hade det bara varit luckan kunde man ju köpt ny :(

15. tramsgar

tramsgar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Skulle personligen aldrig lämna in telefonen ifall det fanns reservdelar att få tag på. Nya luckor finns ju, menar du verkligen att Anovo slitit ut fästena i själva telefonen?

16. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ja. Alltså högersidan av bakluckan sitter perfekt, men vänster glappar och glipar rejält. Nedersta "hacken" är av på bakluckan och sen är i princip resten av vänstersidan fästen (i själva telefonen) ner slitna så att de ej fäster. Det är fästena i högersida som håller kvar luckan enbart..

Btw, ni som har en desire: Lyser statusdioden igenom till skärmen? Alltså om man lutar telefonen framåt (så att man ser usb-porten), ser man då det oranga/gröna skenet även på skärmen? Har inget minne att det var så innan service.. Käns som att de tagit bort någon packning eller något

17. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    jag förstår inte riktigt vad du är ute efter, men jag kan se dioden blinka till ända fram tills att jag har vinklat telefonen så att jag nästan inte kan se själva ytan på telefonen.

jag tror att du nu letar fel som inte finns då du är missnöjd över luckan.

18. tramsgar

tramsgar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Låter fullständigt oacceptabelt, hur kan de fucka upp så totalt på en serviceverkstad?

Nope, perfekt passform och inget ljusläckage, och det ska man kunna kräva av en telefon för 4-5000 kr. Om det inte är du som orsakat något av detta så släng konsumentköplagen på dem och kräv din rätt.

19. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Alltså att man ser blinkningarna i skärmen när man vinklar telefonen lite. Ljuset läcker alltså över från dioden till displayen. Detta är ju inget jag bryr mig om, bara noterade det eftersom jag läst hur andras telefoner kommit tillbaka med vissa tätningar borta osv. Dåligt och latt av anovo att inte göra det oprdentligt bara..

20. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

För att htc tillåter dem.. Man ju nämna att displayen var repig och det var smutts mellan displayen och glaset när jag fick tillbaka den (endast 2 veckor gammal när jag skickade in den).

Orkar varken tjata eller skicka in telefonen 3 veckor till..