Låg ljudnivå i bluetoothheadset?

Discussion in 'Hero' started by MiniHD, Mar 12, 2010.

1. MiniHD

MiniHD Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon annan som upplever låg ljudvolym med Hero och bluetooth-headset?

Jag köpte ett Plantronics Explorer 370 och upplever att ljudvolymen är väldigt låg. Höjer så mycket jag kan men lyckas inte pressa ut mycket ljud. Det är till och med så illa att jag har svårt att höra motparten i tyst och lugn miljö.

Jag undrar nu om det är någon annan som har samma problem? Jag frågar eftersom jag i en tråd i ett annat forum snappade upp någon som hade ett snarlikt problem just med en Hero.

Jag har testat med hustruns telefon och tycker att jag får bättre ljud med den i headsetet än med min Hero...subjektivt men ändå.

2. osmium

osmium Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en SE DS220 och har också märkt av det. Men jag upptäckte att volymkontrollen på handsfreen inte påverkade Heron eller vice versa. Därför måste jag använda både volymen på handsfreen och telefonen för att få riktigt högt eller riktigt lågt.
    Jag justerar volymen på handsfreen genom att hålla inne play-knappen och gör jag det går det få både "blödande-öron-högt" eller lågt som en viskning. :)

3. MiniHD

MiniHD Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har testat att höja både på telefon och headset, sammankopplingen verkar funka på min lur så när jag höjer på headsetet visas det på luren och volymen maxas även där.

Jag kör på ett tag så får vi se om jag vänjer mig...

Är dock fortfarande nyfiken på om någon annan har upplevt samma problem?

4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Prova att höja systemvolymen med t.ex. Sound manager.