Låga förväntningar!

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av f0az, 16 mar 2010.

1. f0az

f0az Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såg precis Febers recension av x10. Usch, jag var laddad till tusen innan, men nu är jag inte lika säker längre... Blir väl säkert aktuellt att gå tillbaka till Heron när dom kommer med 2.1 updateringen förhoppningsvis nångång under det här deceniet. Är det någon som håller med mig om att den verkar seg och att det bloatiga TimeScape mumbo jumbon kommer bli ett stort irritationsmoment?

2. Nervsjuk

Nervsjuk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bry dig inte om den muppens recension. Han har en lätt utvecklingsstörning tror jag. ha ha
    Nä men seriös, jag har sett videor med honom förut och han är Applenörd och recensionen är väldigt oseriös.
    Och Timescape / Mediascape är ju bara applikationer som du inte behöver använda.
    Men de går snabbt i Mobils test:
    http://www.mobil.se/articles/Webb-tv-Sony-Ericsson-Xperia-X10-1.338350.html
    Mobils är nog mer seriös, och så har ju Swedroid en recension på gång.
    Kolla även Stuff Magazins minitest (kommer ett riktigt så småning om):
    http://www.youtube.com/watch?v=KTELV9ZWl6A

Last edited: 17 mar 2010
  3. Nervsjuk

Nervsjuk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Just ja.. missa inte heller Mobils specialtidning "Allt om Android" som kommer den 23:e mars.

Ur innehållet:

Test-special:
    Sony Ericsson Xperia X10
    HTC Desire
    Google Nexus One
    LG GW620
    Acer Liquid
    Huawei 8220
    Samsung Galaxy Spica
    Samsung Galaxy
    HTC Hero
    HTC Tattoo
    HTC Magic
    HTC G1
    Motorola Droid

101 coola appar från Android Market:
    Spel, Office, DivX-spelare, Facebook-appar, fjärrstyrning, tränings-appar

Tips och tricks:
    Så gör du: kom igång, synka, säkerhetskopiera, roota

4. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Nu kan jag inte säga varken bu eller bä när det gäller X10an.. Men däremot om Sony Ericsson som företag..

Jag har länge ägt Sony Ericsson telefoner och känner väll att jag aldrig har varit riktigt nöjd, men ändå har jag stannat kvar som kund och köpt bland annat Z800i, K800i, K850i och nu senast en Satio.. Det har funnits ett par saker som jag tyckte om och det höll mig kvar, trots att alla telefoner hade brister som aldrig fixades till... Jag hoppades rejält på Sony Ericsson Satio och försökte förbise saker som att den har resistiv pekskärm och så vidare. Men när jag väl fick telefonen blev jag besviken.. Den levde inte alls upp till mina förväntningar och med tiden upptäckte jag bara mer o mer grejer som inte fungerade. Det hade inte med mitt exemplar att göra utan det fanns många saker som inte var helt färdigutvecklade i mjukvaran. Till exempel fungerade inte klockan som den ska, den uppdaterades inte ordentligt och man missade ofta alarm/kalenderpåminnelser eftersom telefonen vägrade att ringa. Listan med småfel kan göras lång, men det handlar om standardfunktioner som man räknar kallt med att de bara ska fungera. Sony Ericsson verkar heller inte underhålla sina telefoner med nya firmwares utan ser endast framåt och försöker släppa nya mobiler. Det värsta är att dom släpper telefoner för olika syften. Ett bra exempel är Satio för stillbilder och VivaZ för filminspelning. Varför inte kombinera och börja konkurrera med de stora namnen i branschen som iPhone, HTC och Samsung för att nämna några?

Nej, jag kan inte säga nog hur besviken jag är på Sony Ericsson och kommer ALDRIG varken köpa eller rekommendera en telefon ifrån Sony Ericsson i framtiden. Sen att dom fortfarande kör med resistiva skärmar är ett skämt. Det är gjort för att fungera bra med pekpinnar, men inte för fingeranvändning.. Att tekniken bygger på tryck gör att det blir väldigt oprecist och det är väldigt svårt att träffa rätt... Med en kapacitiv skärm som har ett elektriskt fält över skärmen blir pekfunktionen genast bättre anpassad för fingeranvändning. Det är väldigt lätt att träffa "rätt" och man behöver knappt nudda skärmen för att knapptrycket ska registreras. Med det sagt kommer jag aldrig att köpa en telefon med en resistiv skärm igen, det blir kapacitiv och eventuella nya tekniker som gäller.

Varför skriver jag detta då? Jo för att jag vill försöka varna er som funderar på köp så att ni förhoppningsvis inte ska behöva bli lika besvikna som jag blev på mitt mobilköp. Sony Ericsson har tappat otroligt mycket med tiden och verkar inte kunna hantera mjukvara ordentligt längre, vilket är oerhört synd då hårdvaran aldrig har varit ett problem.

5. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

@ swe_downhill

Jag kan delvis hålla med dig men med tanke på hur snabba SE varit att uppdatera och buggrätta Satio verkar de iaf vara på rätt väg. Men nog har de fortf mycket att bevisa förrän man helt litar på dom.

Febers recension...tja vad kan man säga. Efter att under flera månader ha sett i stort sett allt vad gäller minitester och hands-on videos känns deras test verkligen avvikande. Det är så klart fel att skylla på handhavande då en smartphone som på en gång inte funkar på ett intuitivt sätt är per definition "dålig" men något stinker med hela deras test. Vad felet är kan vi än så länge bara spekulera om. Antinger suger X10 eller så får Feber börja fundera på vad de gjorde för fel.
    Vi får helt enkelt vänta och se om andra sajters tester säger samma sak.