Eftersom söder har fått tag på ett bra skydd och verkar nöjd med lösningen (COPTER) tycker jag att tråden kan få spåra lite.
Anledningen varför jag tog upp min utbildning var dels för att du skrev "Fingrar = bakterier/virus = sjuk." vilket är fel på fler sätt än rätt och även fördummade mig och mitt tidigare inlägg på ett sätt jag inte tycker är OK. Dels för att jag verkligen ville ha reda på eventuella hormonella störningar som kan komma av skärmskydd och det oavsett nivå på källa.
Jag säger som förut, rengör gärna din telefon och allting i ditt hem med t-röd eller jod, men rekommendera det inte till andra. Detta då det är skadligt. Dels för dig själv, dels för i stort sett allting i ditt hem, inkl. telefon. Bakterier är INTE farliga per definition, inte ens patogener, och det kan du få citera mig på (varför du nu skulle vilja göra det)
Att göra rent med optikduk innebär inte på några sätt att göra den kliniskt ren, dvs ta bort bakterier och virus, utan att ta bort fett som gör att man inte ser. Jämför att "putsa" en telefon eller ett par glasögon med en bomullsduk (tex en t-shirt) och jämför med riktig optikduk.
Och jag kollade på länken. Varje månad rapporterar dock Expressen/Aftonbladet om nya sjukdomshärdar. Att E. coli eller Streptococcus x hittas nästan överallt verkar de de glömma däremellan...

Click to expand...